رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
المحتويات
مراد: المدير اتكلم معايا. وكان فعلا بيطمن عليا. وسألته على ايلان والبنت قالى عليهم بلاوى سودا. وهيتعاقبو على كل البلاوى دى.ومحسن أو آرثر. اعترف بكل حاجه. وهيتحاكم.
فهد: هز راسه.
مراد: وقالى إن كل الفضل ل ربنا ثم انا وانت. وبالأخص انت. واننا كان هدفنا ارثر وبس. لكن انت قبضت على التلاته. ودي كانت ضاربه قاضيه للمافيا. وعلشان كدا فى مكافأة مالية كبيرة ليا وتكريم. وانت مكافأة مالية كبيرة وشقه. الف مبروك ياض يافهد.
مراد: ياض يافهد ايه بقى. قصدى ياسيادة الرائد فهد السيوفى..
فهد: اتصدم بدهشه. وبص ل مراد. انت قولت ايه.
مراد: هههههههههههه اه والله. الروس اتساوت ياجدعان. انا رائد وانت رائد.
فهد: قام وقف انت بتتكلم بجد يامراد.
مراد: وقف بحب.. مبروك يا فهد انت تستاهل اكتر من كدا.
فهد: حضن مراد بكل قوته.
فهد: خرج من حضنه. اوبس. معلش والله يامراد. من فرحتى بس معلش بتوجعك ورينى كدا.
مراد: حط ايدو على الجرح. وكلبش فى التيشرت. لاااا. مش معنى انك بقيت رائد.. هتفترى على خلق ربنا. وتستغل منصبك. واولهم انا. وغمزله عايز تشوف جرحى ليه يافهوده. جرحى وحشك اوى كدا.
فهد: مش مستوعب. الل مراد بيقولو. وكمان ريأكشن وشه. وهز راسه بعدم استيعاب. انت عبيط يالا. وحشنى جرحك ايه وعبط ايه.
فهد: هههههههههههه. الله يكون فى عونك يافريحه يختى والله. متجوزه واحد متخل……
مراد: بتحذير. هااااا…. ولاا. اتلم. انا ممكن دلوقتى العبلك فى وشك البخت. وهخليك متشوفش قدامك. مش معنى انى متصاب. تفتكر انى معرفش اظبطك. واترزع خلينا نكمل اكل.
فهد: هههههههههههه. الطيب احسن يعم الصقر. وقعدو.
فهد: حبيبى يامراد. كله بفضل ذكائك. وارشاداتك.
مراد: هههههههههههه.
فهد: مط شفايفه. باستغراب. بتضحك على ايه تانى.
مراد: انا وجهتك انك تركز تخلى بالك من الخطوات وبس. وغمز ياترى الخنفسه عامله ايه دلوقتى. ههههه لا بس انت النيشان عندك جامد. ههههه.
فهد: هههههههههههه. يعم الله يخربيت فقرك. ملقتش حل غير ده.
مراد: والله صعبت عليا.. وكان نفسى اروح بنفسى واشيل الخنفسه. اكيد اتخضت من الل شافته.
فهد ؛ البنت !؟
مراد: لا الخنفسه هههههههههههه.
فهد: هههههههههههه. هتودينا في داهيه. وكل بقى علشان عايز انزل اعمل حاجه مهمه.
——————–
فيلا العدوي
. بعد العشا.قعدو شويه.
وبعدها جابو التورته وكانت كبيره جدا ومتزينه بطريقه جميله. واحتفلو. ب لارين العدوى. الل غمضت عيونها واتمنت الفهد وبس.
وكانت حفله عائليه جميله. وبعد فتره كبيره من الاحتفال. معظمهم قام واستاذن ومشى. مصطفى وشيرين وأشرف وهنا. مشيو. وفارس وردى مشيو. وبيتر مشى.
.أما. جاسر وطارق ومحمد وزياد ومالك لسه موجودين بطلب من آدم أنهم ينتظرو.
فريحه. اخدت امها رنا ومريم نونو وطلعت اوضتها.
وزين استأذن واخد ريتال وطلعو اوضتهم يحتفلو مع نفسهم.
وماليكا لسه قاعد تحت مع مريم وملك ونور ورينو وساره.
بنت جت عند مريم. دكتوره. لارين
رينو: نعم يا زوزو.
البنت: ابتمست علشان اسمها زينت. لكن رينو بتدلعها. وانا بنيم تمارا. سمعت صوت موبيل حضرتك بيرن فى اوضتك ومرضتش أدخل. اطلع تانى اجيبهولك.
رينو: لا يازوزو. انا هطلع اشوف مين. وطالعه على السلم. اكيد حد من بنات الجامعه عايز يقولى كل سنه وانتى طيبه. ايوه ماهي رودي المجنونه عملت اشاره. بنت رهيبه رهيبه. وفتحت باب الاوضه. وكانت الرنه فصلت. ورايحه تمسك الفون ورن فى ايديها. ورقم غريب. وردت
رينو: الوو….
=كل سنه وانتي طيبه.
رينو: قلبها دق بقوه رهيبه. وحطت ايديها على قلبها. وبتتنفس بحب. ف.. فهد.
فهد: ابتسم. ايوه فهد يارينو.
رينو: قوتها بتقل. وارتجفت.من اسم رينو. وقعدت على السرير. ومش عارفه ترد.
فهد:بعد ما اتعشى مع مراد نزل وقال لمراد هجيب شويه حاجات واطلع تانى. ونزل وخرج من الفندق. وراح مكان هادى وقعد تحت شجره. وفكر فى رينو وعارف أن انهردا عيد ميلادها. وشاف أنه لازم ياخد خطوه. وان يوم عيد ميلادها جالو شقه ومكافأه واهم حاجه الترقيه ومبسوط. ومن غير تفكير طلع فونه واتصل. مره. ومردتش وزعل لكن استنى دقيقه وجرب تانى ودعا فى سره انها ترد. واخيرا ردت. ورحه ردت مع صوتها
متابعة القراءة