رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

آدم: في الشركه … وقاعد في اجتماع. مهم جدا … وجواه مبسوط وبيتخيل ابنه وهو بيحاول يثبت براءته ل فريحه. وهو عارف انها ممكن تقلب جد مع مراد وفريحه….لكن مراد خلا آدم يشيط ويجيب اخره. وإحساس الغيره بشع.. ياااااه على المتعه.. ولسه يابن العدوي ولسه…
————
فهد كان سايق وطاير بالعربيه.. واخيرا وصل.. عند رينو … ونزل وكان محرج جدا …. وكمان رينو كان جواها مكسوفه.. وكره وغل.. لانها شايفه ان فهد استغلها ….

فهد: راح وقف قدام رينو وسكت شويه … وبعدها. حس أنه لازم يتكلم …. رينو انا …..
رينو سابته. وهو لسه هيتكلم.وراحت فتحت باب العربيه وركبت وبصت قدامها بجمود …
فهد: اتنهد.. ولازم يستحمل… لان العمله اللي عملها دى مش سهله انها تغتفر بسهوله ….واتحرك وراح ركب جمبها ومشي بالعربيه.. وبعد عن المدرسه بمسافه كبيره … وبعدها ركن العربيه … واتكلم..
رينو: لو سمحتى ممكن نتكلم ….

رينو::بصه قدامها بجمود وساكته ….
فهد: رينو لو سمحتي.. انا عايز اتكلم معاكي واشرحلك.
رينو: بغضب. لو سمحت انت هتوصلني عند صحبتي.. ولا انزل واخد تاكسي …
فهد ؛ لسه هيتكلم …رينو. فتحت فونها واتصلت على رودي … وجسمها فيه رجفه..لكن مثلت انها قويه… ايوه يا رودي.. انا معايا واحد قريبنا من بعيد … وجاي يوصلني. عندك.. لو سمحتي انا هافتح الاسبيكر.. وقولي العنوان بالظبط علشان يعرف العنوان … وفعلا رينو فتحت الاسبيكر ومدت ايديها بالفون. قدام فهد.. ورودي قالت العنوان بالتفصيل …وبعدها قفلت….

فهد: اتخنق.رينو لو سمحتي.. بلاش تعامليني كده انا عايز اعتذرك على اللي حصل.. انا …..وماكملش من رينو…
رينو: افتكرت لما فهد قرب عليها وباسها بكل قوته. اتغاظت اكتر وكرهته وكرهت نفسها ….. لو سمحت يا فهد انت مصمم انك تتكلم … وانا مش حابه اسمعك … لكن انا اللي هاتكلم..وكلها بتترعش. لكن تماسكت… انا عايزه اقولك. انك استغلتنى. وصدمتى فيك كبيره..وانك من النهارده تنسى واحده اسمها لارين العدوي … والمعامله بينا هتبقى في حدود القرابه وبس …. وبحذرك تقرب مني … او تتدخل في حياتي يا فهد … وعايزه اقولك.. اعترافك بحبك ليا ده تبله وتشرب ميته … اللي بيحب حد..وعينيها دمعت..
.. بيحافظ عليه.. مش يهينو بالطريقه دي..وبصت في عنيه.ويستغل ا نشغال ابوها. واخواتها الرجاله. وامها. ويعمل كدا.. وصممت تجرحه … بجد ونعم الرجوله يا فهد.ونعم الرجوله…انت خونت عيلتى يافهد..وياريت تبعد عنى. ودمعت اكتر وقالت من ورا قلبها … انا بكرهك يافهد …
فهد: اتصدم. وحس بوجع ف قلبه.وكمان ماستحملش. الاهانه..واتحرك من غير ما يتكلم كلمه واحده.. وطار بالعربيه..وفي اقل من خمس دقايق وصلها.. ونزلت.. وقالتله.. اتفضل انت.. انا ها خلي اي حد يوصلني.. او اخواتي الرجاله … هااا الرجاله هتوصلنى … واسمي بعد كده.( الانسه. لارين) وقفلت الباب..ودخلت العماره ومبصتش وراها..


وبعد ما مشى. رينو قعدت ع السلم وعيطت كتير..لانها اهانت فهد ف رجولته. هي عارفه انه راجل. ويقدر يدافع عنها. ويضرب اى حد يقربلها …لكن ماكنتش تتوقع أنه يعمل كدا معاها
.فهد: اول ما رينو قفلت الباب.. مستناش وطار بالعربيه … وكان بينهج ومتدايق … ومتعصب اكتر من كل مره.وفرمل العربيه..وكل كلامها.. بيرن في ودنه بيحافظ عليها.. اهانه..رجاله..ونعم الرجوله.استغلتنى.اخواتى رجاله..استغليت انشغال ابويا … اتصدمت فيك.. اعترافك بحبك تبله وتشرب ميته.. انسى لارين العدوي.. معامله بحدود..واكتر كلمه بترن وبتتكرر.

……انا بكرهك يافهد ……
. وضرب على الدركسيون …وقعد فتره ف العربيه وهي واقفه. يفكر ويعيد كل كلام البنت الل بيعشقها. وانها بتكرهه. وبعد تفكير.. اخد قرار انه يبعد عن لارين … لانه ماستحملش..هو عمل كده في لحظه ضعف وغضب.. وكان عايز يعتذرلها.. ويشرحلها مشاعره.. وانها لما تخلص الثانويه هيتقدملها … وضرب تاني على الدركسيون …ومسح وشه بايديه.. وطلع فونه واتصل ….
رينو. بعد شويه من العياط.. حاولت تهدى..وطلعت عند رودي اللي فرحانه قوي.. ورحبت بيها جدا…
و لسه بتسالها مالك يا رينو ….
..فون رودي.. رن. ثواني. ايه ده رقم غريب..
رودي: الو..
فهد: الو….. انسه رودي …
رودي: ايوه مين حضرتك …
فهد: انا فهد السيوفي.. الانسه لارين. وصلت عندك ….
رودي: استغربت.. ايوه رينو وصلت وقاعده معايا فهد: تمام: وقفل …
فهد: حفظ رقم رودي.. لما كانت رينو فاتحه الاسبيكر.ورودي بتقول العنوان ….
رودي: غريبه. يارينو. فهد اتصل عليا ليه. وبيسال انتى وصلتى عندى..
رينو: غمضت عينيها. وعرفت كدا أن خلاص. فهد بعد الاهانه دى. هيبعد. وإن المعامله. هتبقى بحدود فعلا. دمعه نزلت غصب عنها. لكن هتعمل ايه فهد صدم#مها وأنه يقرب منها كدا. هي رافضه المبدء. واتنهدت. المهم انى مكسرش نفسى..
..
فهد::قفل قبل ما رودي ترد.. وطار بالعربيه …
وهيبتدي رحله الفراق … وهنشوفه فهد بعد كده ايه اللي هيحصل معاه.. ومع رينو.. وهيستحمل الفراق هو ولارين ولا لا …….

يتبع….

مراد صحي من النوم بعد العصر..وجسمه كله متكسر.. لانه منمش غير الصبح.. وقام واتعدل وعايز يشوف الساعه كام.. مسك فونه لقاه مقفول..وقال.. ايه ده. هو فوني مقفول ليه.!! انا فاكر اني سايبه مفتوح..وكمان الشحن كان كامل.

.وفتح فونه وبعد ما اتفتح..كميه من الرسايل كتيره جدا.. واتس ماسنجر.. رسايل على الرقم. وشاف الساعه وقال.ايه ٤.. انا نمت كل ده..!؟ اكيد فريحه قلقت عليا.. مش عارف مريم ليه مصحتنيش.اووف وايه كميه الرسايل دي كلها….من فريحه ايه يا نهار مدوحس فريحه رنه عليا فوق 120 رنه … ايه الل هي كتباه. ده..!؟ رد يا خاين.. افتح يا بتاع البنات.. ورساله على الواتس.وديني لاقتلك يابن العدوي.. اووف.. ايه الاصطباحه دي..!؟ كل ده علشان بوسه. يا ستي 

تم نسخ الرابط