رواية علي اوتار قلبي الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة
لحد ما طلعت تهاني وقالت بقر"ف: مشيوا.. إنزلي
شجن مسحت دموعها بسرعة وقالت بشـ"ر: قولتلهم إنك عاوزة تشتغلي عندهم من تاني؟
تهاني بتنهيدة حا"رة: أيوة
شجن بإبتسامة خبيـ" ثة وعيونها لسة فيها لمعة دموع الحسـ"رة: تعالي هديكِ الإزا"زة بقى..
قامت شجن معاها ونزلم سوا، فتحت شجن شنطتها وطلعت الإز"زة وقالت: دي بعد إسبوعين من قعدتك عندهم تحطي لسميحة منها في الأكل.. وتلمي هدومك أنتِ وأمك وهظبط لكم مكان تقعدوا فيه بعيد عن القرية وعن القاهرة وعن إسكندرية كمان.. تمام؟
فوزية بتنهيدة: كانت لسة عندها 16 سنة.. ومسكت عليا الڤيديو عشان أرضى أسر"ق لها مفاتيح العربية بتاعة سليمان باشا عشان تخرج مع الواد بتاعها وأرجع المفاتيح وأد"اري عليها في عدم وجودها
..... #هنا_سلامه.
وتر بتنهيدة: إية الكلام إلي قولته عندهم دة؟
فخر وقف العربية قدام بحيرة صغيرة ونزل بهدوء، فـ نزلت وتر وراه فـ قال بإبتسامة: إلي أنا حاسُه
وتر إبتسمت بفرحة لكنها محت إبتسامتها وقالت بجمو"د: فخر متنساش إني أخت شجن
وتر قلبها دق بخوف وحست إن الحر"ارة بتتو"غل لوشها، وقالت بتردد: أنت.. أنت إتجننت يا فخر ! إزاي أحبك.. لا يا فخر
بعدت إيدها عنه وقالت بدموع: أنا مش خا"ينة يا فخر.. في الأول وفي الآخر أنت كنت خطيب أختي
فخر بعصبية وز"عيق وهو بيقفد آخر ذرة هدوء كان بيمتكلها: أختك مين يا وتر؟؟ دي ملهاش علاقة بيكِ.. وبعدين الكلام دة لو هي مكنتش هر"بت وخا"نتني وكسـ"رت قلبي.. مسـ"تخسرة فيا أحبك وأنساها !!
أنت عاوز.. عاوز
دموعها غر"قت وشها وقالت بتنهيدة: عاوز تنسى شجن بيا ! عاوز تو"جع قلبي أنا غصـ"ب عنك !
فخر بص لها بصد@مة وقال: أنتِ بتفكري فيا كدة !!
فخر قرب منها وقال ببرود: مش هنروح غير لما نحدد شكل علا"قتنا دي
وتر بعصبية: فخر متتحد"انيش ! بقولك عاوزة أروح !
فخر بهدوء رغم الحر"ب القايمة جواه: طيب يا وتر.. لية شر"بتي يوم خطوبتي على شجن !
بلعت وتر ريقها وقالت: كنت.. كنت عاوزة أجرب
وتر بعصبية ونا"ر قا"يدة بين ضلو"ع قلبها، ر"مادها كون حديث هي متتخيلش إنها تقولُه: عشان بحبك.. عشان مقدرتش مكونش معاك.. عشان مقدرتش أشوفها حضـ"ناك ! مقدرتش !
فخر إبتسم وقال: ولية إنتحـ"رتي يوم الفرح؟
وتر بتنهيدة ودموعها نازلة على خدها، حاوط فخر وسطها وقال وهو بيمسح دموعها: مش عاوزك تعيطي.. مش عاوز أشوف دموعك يا وتر
وتر وقعت على الأرض فـ قعد قصادها وهي بتعيط: عشان كنت متلغـ"بطة.. كنت حاسة إني بحبك وإني في نفس الوقت بخو"ن شجن
قومها فخر من على الأرض وقال وهو بيضحك وبيمسح دموعها: دة أجمل يوم في عُمري يا وتر
وتر بشحتفة: يعني بتحبني؟
فخر ضمها فـ بقت رأسها عند موضع قلبُه، فـ قال بنبرة عشق تمتلـ"كت منه: بحبك دي كلمة قليلة عليكِ يا وتر.. أنا بعشق كل حاجة فيكِ.. حتى تَمَرُ"دِك وعِنا"دك وخوفك وتعبك وملامحك.. أنا كُلي بحبك يا وتر
وتر ضحكت من وسط دموعها وهي مش مصدقة نفسها وقالت: بجد يا باشا؟
فخر إبتسم وقال بنعومة: دة أنتِ ملامحك حوار والله يا قلب الباشا
فـ حضنته وتر بقوة وهو كذلك..
..... #هنا_سلامه.
بيلا بتنهيدة: عاوز تنام؟
آسر ضحك بسخرية وقال: فارق معاكِ أوي أنا عاوز إية؟ أنا تعبت يا بيلا..
خلاص..
بقيت حاسس إن روحي بتتـ"سحب في المكان دة !
معتش عارف أخد نفسي !
معتش عارف أعيش !
أنا تعبت يا بيلا.. خرجيني بقى.. هتآ"سف لك.. هعيش ليكَ أنت وبس.. بس كفاية تعذ"يب فيا
بيلا كانت واقفة بسيجا"رتها قدام البلكونة والمطر نازل قدام عيونها وقالت بتنهيدة حارة: يا ترا لما تتآ"سف هتتآ"سف ليا ولا لبيلا ولا..
إلتفتت له وقالت من بين سنانها: قولي هتتآ"سف لمين ممكن
تقولي لمين؟؟
آسر بدموع وتو"سُل: آ"سف يا سميحة.. آ"سف يا بيلا.. أنا.. أنا والله غصـ" ب عني.. زي ما أنتِ عشقتيني أنا كمان عشقت شجن
بيلا بعصبية: إخر"س !!
ولسة هتقرب منه لقت فونها بيرن برقم حارس الڤيلا، فـ ردت عليه بتعب: خير يا عم سالم.. إية !! بتقول إية !! أنا..
تتبع..