رواية عشق الوتر الجزء الثالث بقلم هنا سلامة
شجن طلعت حُقنـ"ـة الهواء من جيبها وقالت بتهد"يد: أسامة ! لو قربت مني.. أنت والز"فتة سميحة بتاعتك دي هقـ"تلك
أسامة ببرود وهو بيقرب منها: أنتِ السبب في قـ"تل عم محمود؟؟ صح؟؟ وأنتِ إلي حر"ضتيه يضر"ب نا"ر على سميحة لإنها عايشة في القصر بتاعكم..
ز"عق في وشها: وكل دة بموبايلي !! صح !!
إرتجـ"فت شجن بخوف وبصت لُه بتوتر وقالت بخوف: أيوة
أسامة قرب منها أكتر فـ بعدت لحد ما لز"قت في الحيطة.. وقالت بتو"عُد رغم خوفها: هقـ"تلك لو أ"ذيتني يا أسااااامة.. آة !!
لو"ى إيدها بقسو"ة، فـ حاولت تبعد وتفلت منه.. لحد ما ضر"بته بالشلو"ت، فـ بعد عنها بآ"لم وهما الإتنين بينهـ"جوا..
كان وا"قع على الأرض فـ و"قعت الكرسي الحديد عليه فـ بر"ق بصد@مة من الآ"لم..
وقالت ببرود: ومن غير سلام يا أُسامة
وضر"بت الحقـ"نة في رقبتُه بكل جبرو"ت.. فـ بدأ يعرق وجسمُه يخمـ"ل ووشُه ضر"ب ألوان، أزرق وأصفر وعروقُه بر"زت فجأة.. كان بيحاول يطلع صوت بس مش قادر..
وشجن وقفت قدامه مصدومة من جبرو"تها.. وهو بيرفع إيده وكإنه بيستنـ"جد بيها.. لكنها بعدت وهي بتحاول تنظم نفسها وقالت بثبات وجمو"د وهو روحُه بتتـ"سحب منُه: إهدي يا شجن.. الكل با"عك.. والكل نساكِ.. لازم تنتـ"قمي وتهر"بي.. عشان كدة لازم أسامة وكل إلي أ"ذوكِ يمو"توا !!
قالت كدة وطلعت من الأوضة وهي بتحط شال عليها.. أخدت مفتاح العربية وقربت من باب الشالية بتعب وإرهاق
بسبب حملها وبطنها إلي كبرت بشكل ملحوظ..
وفتحت الباب بصعوبة.. طلعت من الشالية وهي بتبص يمين وشمال بإجها"د.. وإتنهدت بحرارة وهي مش عارفة تروح فين..
لحد ما لمحت يافطة مكتوب عليها " ڤيلا آسر باشا " فـ بر"قت بصد@مة وقالت بغيـ"ظ: أكيد الز"فتة سميحة هي إلي ضحكت عليه وأخدت الشالية منُه !!
وبعدين ركبت العربية وهي عارفة هتروح على فين بالضبط..
فضلت ماشية على الطريق كتير بتعب رهيب من الحمل.. لحد ما العربية البنزين بتاعها قرب يخلص..
فـ نزلت عند أقرب بنزينة وقالت بتنهيدة والجو تلج ساعة الفجرية: فول على 90 لو سمحت
العامل بإحترام: حاضر يا فندم..
نزلت من العربية وبعدت شوية عن العربية وفتحت الموبايل.. وإتصلت برقم هي عرفاه كويس وقالت: صباح الفُل يا ستي
الست بإستغراب وهي لابسة إسود في إسود وهي قاعدة جمب بنتها إلي منها"رة من العياط: مين معايا؟؟
بقلم: #هنا_سلامه.
مرات عم محمود بدموع ولكنها بتحاول تتماسك عشان بنتها تهاني: ربنا يخليكِ يا أختي على سؤالك دة.. وإن عوزتي حاجة إعتبري محمود لسة عايش
شجن بخُبـ"ث وهي بتمصـ"مص شفايفها بلؤ"م: يا عيني عليك يا عم محمود.. مين كان يصدق إنه ممكن ينتحـ"ر..
مرات عم محمود بعياط: ومين يصدق إنه يعرف يقـ"تل حتى.. يا حبيبي دة كان غلـ"بان وماشي جمب الحيط.. ولو يطول يمشي جواه كان هيمشي جواه ..
معرفش مين بس إلي دخل في دماغُه الموضوع دة... يلا حسبي الله ونعم الوكيل في ولاد الحرا""م إلي مخالوش لولاد الحلال حاجة..
بعدت شجن الموبايل عنها وقالت بغيـ"ظ: آة يا حيو"انة.. بس ماشي .. لو ليك حاجة عند الكلـ"ب لازم تقوله يا سيدي
قربت شجن الموبايل منها تاني وقالت بتمثيل للتعا"طف: أة والله يا قلبي.. المهم بس عشان أنا بنت حلال وخلاص البت تهاني تتحسب يتيـ"مة يا حبة عيني.. لا ليها أب ولا ضهر ولا سند تتسند عليه ولا قرشين يسندوها كدهو وتجهز نفسيتها بيهُم..
أنا عم محمود كان مسلفني قرشين كدهون يا أختشي.. وكنت نازلة قريب أوي القرية عشان أوصلهم لُه.. بس للآسف يا حبيبتي عرفت إلي حصل وإلي جرا وإلي إنقرى
صو"تت مرات عم محمود فـ صو"تت شجن كمان وقالت بتمثيل للدموع: يا أختي غطي نفسك وصو"تي عليها..
مرات عم محمود بعياط: طيب خلاص بقى بالله عليكِ عشان البت متتقـ"هرش أكتر..
كملت وهي بتمسح دموعها في جلبيتها: قوليلي.. عاوزة إية يعني؟؟
شجن إبتسمت بخُبـ"ث وقالت: كل خير يا قلبي.. هجيب المبلغ وأعمل الواجب في مو"ت عم محمود وهسافر بدري بدري على شغلي.. أهو قرشين تتسندوا بيهم لحد ما تُفرج
مرات عم محمود بتنهيدة: طيب يا ستي ربنا يخليكِ.. ويكتر من أمثالك
شجن كتـ"مت ضحكتها بصعوبة وقالت: الله يخليكِ يا قلبي.. مع السلامة.. مع ألف ألف مليون بليون سلامة يا قلبي..