رواية صغيرتي المتمردة الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور
المحتويات
هند وهي بترتجف ومش عارفة تعمل اي غير انها مسكت الفون وكلمت مصطفى صاحب غيث
هند: مصطفى إلحقني بسرعة....
مصطفى: اهدي يا هند في اي مالك
هند وهي بتحكي اللي حصل
مصطفى بصد@مة: إيييييييي
هند ببكاء: الحقني انا خايفة أوي ومش عارفة أعمل اي
مصطفى: اهدي متقلقيش قولي بس العنوان وانا غيث هنكون عندك مسافة الطريق
مصطفى: اهدي يا هند متخافيش قولي بس العنوان ومتقلقيش
*****************************
عصام: أهلا تاليا..
تاليا بخبث: أهلا بالكينج
عصام: فين زياد في مهمة كان قايل هتتنفذ خلال اليومين دول لكنه مختفي عني من امبارح
عصام: اي دا انتي اي اللي عرفك
تاليا: لا يا كينج انا عارفة كل حاجة وبعدين كلنا لينا مصلحة واحدة
عصام: مش فاهم تقصدي اي
تاليا: هفهمك أكيد انت بتعمل كل دا عشان عاوز غفران تكون ليك
عصام: أيوة وبعدين
تاليا: وأنا هساعدك في دا وتكون ليك للأبد وكمان هيكون بمزاجها
تاليا بخبث: مصلحتي هي غيث يعني زي م انت عاوز غفران ف أنا عاوزة غيث بفلوسه يكونوا معايا انا وبعدين دا المفروض يكون مكاني ومش مكان اللي اسمها غفران دي
عصام: طايب حلو أوي ان الأهداف مشتركة لكن دا هيحصل ازاي غيث الشناوي مش سهل وبيعرف كل اللي بيدور حواليه
عصام: اتفقنا ولو دا حصل انا وغفران هنسافر وعندك غيث الشناوي بكل ممتلكاته تحت رجلك
تاليا في نفسها بخبث: وكدا تكون غفران مشيت تماما من طريقي
في الشقة وهند بتضم نفسها بخو"ف ومش عارفة تعمل أي وقاطع تلك الدموع التي تنهمر دخول غيث ومصطفى
مصطفى: بلاش تودي نفسك في داهية عشان واحد زى دا يا غيث خلينا نتصرف بعقل بلاش تهور لانه مش هيعمل حاجة
غيث بغضب جحيمي وهو بينادي على الرجاله: خدوه من هنا انا عاوزه حي ومحدش يقرب منه وترموه في المخزن اللي في الطريق الصحراوي على م أجيله
جريت هند على غيث وهي بتحضنه لكنه شدها بقوة من خارج أحضانه
هند ببكاء: غيث أنا أسفة والله.... ولم تكمل كلمتها حتى صفعها غيث
غيث: إنتي خنتي ثقتي فيكي انا كنت ليكي الأب والأم وانتي كنتي بعملتك دي هتكسر"يني عملت ليكي اي عشان تأمني ل كلب زي دا
هند ببكاء: والله صدقت انه بيحبني هو قال كدا وقال انه هيجي يتقدم انا مكنتش أعرف أنه ممكن يعمل حاجة زي دي صدقني يا غيث أنا مكنتش عاوزة اخون ثقتك سامحني عشان خاطري
غيث: بيحبك فين دا كان عاوزك تكوني نقطة ضعف ليا انتي مش عارفة حاجة وأسامحك ازاي انا حقيقي قرفان من نفسي اني مش عرفت أحسن تربيتك
هند بإنهيار: غيث بلاش تقول كدا عشان خاطري انا والله ولم تكمل كلمتها حتى وقع مغشية
غيث وهو بيجري عليها بلهفة...
غيث: هند فوقي يا هند فوقي عشان خاطري
مصطفى وهو بيعطي ل غيث برفان وبالفعل فاقت...
هند بدموع: غيث أناا
غيث بجمود: هند بلاش تتكلمي دلوقتي انتي تعبانة وحملها دون أن ينطق حرفا ووضعها في العربية وكان الصمت سيد الموقف ولم يوجد صوت سوى شهقات هند المتتالية
وبعد مدة وصل غيث هو وهند الفيلا
تركها ودخل دون أن يتحدث إليها بحرف
دخلت هند وهي بتحاول توقفه لكنها فشلت وهو طلع على جناحه علطول
غفران بتعجب: غيث مالك في اي
غيث لم يلق إلى سؤالها اي اهتمام أيضا..
غفران وهي بتنظر لهيئة هند بقلق: مالك يا حبيبتي في اي
هند وهي بتترمي بين أحضانها وبتعيط: انا والله مكنش قصدي أعمل كدا مكنتش أعرف أن الحال هيوصل ل كدا
غفران: اهدي بس يا حبيبتي واحكيلي حصل اي
هند حكت ليها اللي حصل
غفران: طايب اهدي وانا هكلم غيث بس انتي اطلعي دلوقتي وارتاحي هو أكيد زعلان من اللي حصل منك لأنك المفروض كنتي تثقي فيه أكتر من كدا وتحكي له على كل اللي حصل
هند: أنا والله مكنتش عارفة ان دل هيحصل وان زياد طلع زبا"لة للدرجة دي
غفران: طايب خلاص بلاش نتكلم دلوقتي دلوقتي اطلعي ارتاحي وانا هطلع أشوف غيث ومتقلقيش انا واثقة انه مش هيفضل كدا كتير انتي غالية أوي عند غيث
*****************************
عند تاليا وهي بتتكلم في الفون مع واحد من رجالة زياد
تاليا: ألوو.. اومال فين زياد بيه وليه الفون مقفول بقاله كام ساعة
عماد: مش عارف يا هانم بس....
تاليا: بس أي انطق فين زياد
عماد: انا كنت مع زياد بيه يا هانم وقال استناه تحت شقته على م ينزل عشان هنروح مشوار بعد م يخلص ولقيت في بنت كدا طالعة معاه بس معرفش مين هي
تاليا: هااا وبعدين اخلص
عماد: بعد مدة لقيت غيث باشا وصاحبه طالعين والرجاله نزلوا زياد بيه وكان غرقان في د"مه
تاليا: وانت كنت فين من كل دا يا غبي
عماد: انا معرفتش أعمل حاجة يا هانم رجالة غيث باشا كانت كتيرة جدا
تاليا بغضب: طايب غوور وحسابك بعدين
و قفلت الفون وهي مش عارفة تعمل أي
تاليا: بقى كدا يا غيث انت اللي بدأت ولازم العب بالكارت اللي كنت سيبته بس جه وقته خلاص
متابعة القراءة