رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

مش عارفه انا لبست وخرجت مع فارس على طول المهم انتو هتاكلوا امتى انا جعانه..
مراد: بصلها.. طفسه يا روحي
————
مليكه: قاعده في الجنينه وفاتحه فونها وباصه فيه.. ورينو جمبها سرحانه..ورودي قاعده قصاد رينو … وعنيها على فارس..
فارس كان واقف تحت شجره. وبيرن على فهد..
رودي: رينو.. باقولك ايه.. مش المفروض نروح نسلم على الاستاذ فارس.. وانا اشكره يعني..

رينو: مخنوقه لان فهد الوحيد اللي لسه ما جاش..
. هي عارفه ان محمد على وصول.. بس فهد يا ترى هيجي ولا لا.!؟ احم روحي انتي يا رودي انا حاسه بصداع …
رودي: بتفكير. طيب وقامت وراحت بتوتر عند فارس الل ضهره ليها…
رودي: احم استاذ فارس …
فارس: لف يشوف مين. لان الصوت ده مش من العيله.. ايوه..
رودي: بتلم شتات اعصابها.. انا رودي فاكرني.

فارس: ايوه طبعا. فاكرك عامله ايه دلوقتى..
رودي: احم. الحمد لله انا كويسه..وكل ده بفضل حضرتك..
فارس: من غير القاب.. رودي انا ما عملتش حاجه.
رودي: تنحت لما سمعت اسمها وسرحت في اسمها اللي نطقوا..
فارس: انسه رودي..
رودي: ها احم. اه ايوه ايوه وانا كمان..
فارس: باستغراب. وانتي كمان.!! وانتي كمان ايه..؟
رودي: اسفه اصلي سرحت شويه.. احم حضرتك ماعملتش حاجه ازاي.. حضرتك. لو كنت اتأخرت شويه كان قلبي هيحصل ليه مضاعفات..

فارس: باستغراب..قلبك.. !! هي مش كانت الزايده بيتهيالي..
رودي: متلخبطه. ومتوتره.. اا. اي حاجه اهي كلها اعضاء.

فارس: ابتسم من لخبطتها.. هو مش فاهم ده طبعها.. ولا هي متوتره …
رودي: شافت ابتسامت فارس. احم ضحكتك حلوه قوي يا فارس..
فارس: سمع اسمه منها. ومش عارف ليه وافق انه يقف معاها.. هي المفروض شكرته.. خلاص كان استأذن وسابها ومشي.. متشكر..
رودي: فاقت وقالت فى سرها. يخرب بيتك يا لساني مبتسترش ابدا.. هيقول عليا ايه دلوقتى.. ماشي يا رينو.. سبتيني لوحدي. اهو عكيت الدنيا..
فارس::بتقولي حاجه يا رودي …
رودي: تاهت في اسمها من تاني.. وقلبها اتحرك من مكانه.. رودي متسرعه..
رودي: احم ل ابدا ما قولتش هو انت اسمعتني باقول حاجه..
فارس: لا. لكن بتهمسي ومش سامع كويس..
رودي: احسن..

فارس: بدهشه نعم..
رودي: قصدي يعني.. اني ما قولتش حاجه مهمه.
فارس: ماشي. المهم حمد لله على سلامتك.
رودي: ما تقلع النضاره دي.. فارس بدهشه واتعجب منها.. ولكن لا اراديا. فارس شال النضاره وكانت عيونه عسلي مع انعكاس الشمس.. جننت رودي..
رودي: شافت لون عينيه عن قرب. وكمان في الشمس.. يا لهوي عليك..انت قمر يا فارس.. وعينيك حلوه قوي قوي..

فارس: بدهشه. من شخصيتها.. احم. متشكر وغمض عينيه مع ابتسامه وفتحها.. ملقاش رودي قدامه.. شافها بتجري من قدامه لانها احرجت واتكسفت.. ولكن فارس ضحك على شكلها … غريبه رودي دي
—————-بقلمى Mariem Nasar
اخيرا محمد وصل.. ونور قاعده قرب باب الفيلا من الفيلا منتظراه …
.ورينو شافت محمد. وقامت راحت ل نور. نور.نور.
ابيه محمد جه …
نور: بجد وقامت وقفت قدام باب الفيلا الداخلى.. وشافت محمد داخل.. ولابس بدله جميله والنضاره والساعه.. وماسك ٢ فون ومفاتيحه.. وداخل عليهم..وبيدور على عشقه
ونور قلبهادق.. محمد سلم على كل الموجودين في الجنينه.. وعينيه على نور اللي واقفه على باب الفيلا.. ومحمد راح وطالع على سلم الفيلا وشاف نور وعينيها مع انعكاس الشمس. اول ما شافها.. كان عايز يشيل نور ويدخلها جوه قلبه..
محمد: ابتسم.. اتأخرت..
نور: هزت راسها بلاء..
محمد: ساعه بالظبط اهو.
نور: هزت راسها بايوه …

محمد: انتي ما بتتكلميش ليه..

نور: حبت محمد في البدله. ومبسوطه من شياكته.. محمد..

محمد: نعم يا نوري..

نور: انت حلوه قوي..

محمد: انا برده اللي حلو.. امال اقول على القمر اللي قدامي ده ايه.. والله بجد ما لاقي كلام اوصف فيه جمالك. انتى فعلا قمر

تم نسخ الرابط