رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
المحتويات
حسام:بنتي وحبيبتي ونور عينى. مبروك. مبروك يا قلبي. مبروك يا مريم.
مريم: طلعت من حضنه. ربنا يباركلي فيك يا بابا. ومريم حاولت تضحك ابوها.. انا حلوه في الفستان.
حسام: قمر ما شاء الله عليكي. بدر منور
مريم: طبعا علشان ده هديه ابيه زياد حبيبي.
مليكه: كانت وافقه. واول ما سمعت كده اتصدمت.. زياد وماكنتش مصدقه..زياد.!! زياد جاب فستان الفرح ده ل مريم لكن الفستان ده شكله غالي قوي.واستغربت وقالت.ياترى انت فين يا زياد.
آدم: شاف رينو. وكانت قمر جدا.. آدم بص ل رينو بسعاده. وقرب خطوه منها. ومسك ايديها وباسها. وباس جبينها. قمر يا رينو.. حبيبت ابوكى انتى زى القمر فعلا.
رينو: حضنت باباها بحب وسعاده.. والله انت اللي قمر يا بابي. انت ايه ده. مز. اخر حاجه..
آدم: ضحك ورينو راحت سلمت على مريم وحضنتها مبروك يا مامي مبروك.
. الكل باركو لبعض.. وبداؤ يتحركو. وفريحه بتتحرك علشان تركب مع فارس ورودي.. لكن شهقت.وبصوت عالي. مراااد
—————–بقلمى Mariem Nasar
مراد: خرج من الكليه هو وفهد. وكانوا متأخرين. مراد. اتفق مع فهد انهم يروحوا ويلبسه بسرعه وهيطلعو على سنتر التجميل.. لانه اتصل على زين وعرف منه انهم لسه في الطريق. للسنتر. وقال قدامهم ساعه ويتحركوا وهيطلعوا على السيشن.
مراد: دخل الفيلا وطلع على اوضته بسرعه وحط الشنطه. واخد شاور وطلع ولبس البدله. الل مريم مجهزهاله على السرير. والساعه والبرفان.
..مريم مجهزاله كل حاجه. وابتسم. ولبس بسرعه وظبط نفسه ورش برفانو. واخد مفاتيحه. وموبايله ونزل بسرعه..
اما فهد: روح على الفيلا. وطلع على الاوضه وحط شنطته. وقلع القميص وهو داخل على الحمام. واخد الشاور وطلع. وكانت رنا مجهزاله كل حاجه. ولبس وجهز نفسه.. وحط من البرفان اللي رينو بتحبه. لانها وحشاه.. واخد مفاتيحه وموبايله وخرج.
فهد: وانا كمان.
.ومراد وفهد سواقتهم جنونيه وصلوا فعلا بسرعه.
مراد: وصل قبل فهد.
.فريحه: شافت عربيه مراد من بعيد. وشهقت وقالت مراد بصوت عالي.. والكل انتبه وبصو شافوا مراد بيركن ونازل. وكان في منتهى الجمال في البدله وعضلاته بارزه. وقرب منهم اول واحد سلم عليه مراد هو آدم.الل حضن ابنه بشوق كبير.. وآدم كده هو ومريم اكتملت فرحتهم..
وبعد كده مراد راح عند عربيه. نور وفتح الباب وسلم على نور وباس ايديها. ونور كانت هتنزل من فرحتها. لكن مراد منعها. لأ. متنزليش. دي تصبيره بس وهاسلم عليكي في القاعه. وقالها ايه الحلاوه دى يابت. انتي اجمد بت شفتها في حياتي ويضحك عليها. ومحمد خبطه على كتفه. لم نفسك ياض. انا مش ابوك هنا. هعلم عليك..ونور اكتملت فرحتها بوجود اخوها. وسلم على محمد وباركله. وقاله. لا يعم الطيب احسن.
.مراد: عيونه كانت على فريحه. ولكن ما سلمش عليها زي اي حد..بعد ماسلم ع الكل.. وقف قدام فريحه بكام خطوه.. وفتح ايديه ل فريحه قدام الكل.. وهي جريت عليه واتشعلقت في رقبته. ورفعها من على الارض. ولف بيها قدام الكل..
.وطارق اتغاظ. ورنا قالتله مراته ريح نفسك شويه.
فريحه: حبيبي. وحشتيني. وحشتيني قوي قوي يا مرادى.
مراد: نزلها. وباس جبينها. قمر يخرب بيتك. انتي يا بت كل شويه تحلوى كده ليه.. الكل ضحك..
وآدم: ضحك على ابنه.. الل اجن من ابوه في الحب..
. ومراد سلم على الكل واخوه. زين. ورينو. اتشعلقت. في رقبه مراد.. ومراد لف بيها وغازلها.وكانت فرحانه اوى برجوع اخوها.
.ورينو في سرها يا ترى فهد فين..
رنا: فهد حبيبي. فهد جه هناك اهو يطارق.
فهد: ركن العربيه ونزل. وكان ماشاء الله عضلاته بارزه في البدله وكان قمر ولابس النضاره. وعيونه بتدور على رينو. وشافها متشعلقه في رقبه مراد. وبيلف بيها.. وقلبه دق. وكمان بدا في مرحله الغليان.. ولكن كان عنده ثبات انفعالي.
. وقرب وسلم على طارق. ورنا بحب كبير.. وآدم ومريم. وراح سلم على نور ومحمد. ويوسف ومريم.
وسلم على الكل …
.فهد: بعد ما سلم. بيلف وشاف رينو وكانت في ابهي صوره. وفهد مايعرفش ايه اللي جراله.
ورينو. كانت اول مره تحط لمسات خفيفه. وهي جميله اصلا مش محتاجه..
.فهد قلبه دق بسرعه كبيره. وبلع ريقه وسرح لما شاف رينو وافتكر وهو بيبوسها. وافتكر لمسه شفايفه لشفايفها.. وحاسس انه انهار اول ما شافها. وكان نفسه يخبيها كلها في حضنه. وقال بصوت مهموس.. رينو … وفاق على صوت كلاكسات العربيات..
آدم: ركب واخد اميرته جمبه. واتحرك..وكان عايز ياخد رينو معاه.. مريم قالتله سيب لارين تركب مع زين علشان تفرح مع البنات..وركب واتحرك.
ورا عربيه محمد ويوسف..
وطارق اخد رنا..
..وجاسر اخد ملك وماليكه..
.. ومالك اخد ساره..
.. واشرف اخد هنا..
. ومصطفى اخد شيرين.
وحسام اخد هدى
متابعة القراءة