رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
المحتويات
زين في سعاده.. والحمد لله.. ريتال حامل والكل فرح جدا بالخبر ده.. وزين ساب الشقه ورجع عاش عند.. آدم ومريم.. وكان طايرين من الفرحه. ومريم اهتمت ب ريتال طول فتره الحمل.وكمان كانت بتعيط كتير وتقوله انا بطنى كبيره يازين. اوعا تطلقنى.. انا مكنتش كدا. وزين طلع عينه ف انه يفهمها انها حامل.. وهو بيحبها فى كل الأحوال..وبردو بيحب طريقتها العفويه. وفرحو اكتر لما عرفوا. انها حامل في توام. ولد وبنت.. واختار الاسماء.. اريان وليليان. والحمد لله ريتال دلوقتي في الشهر التاسع.
————-
مراد: نزل اجازه اسبوع واحد.. علشان يحضر فرح محمد ونور.. وعاش الاسبوع ده مع فريحه بكل حب وضحك وجنون.. وكل يوم يبوسها علشان عارف انه في الكليه المره دي هيطول ومش هينزل اجازات كتير..
مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
وآدم اتعفرت. ورفض تماما. ومريم كانت موافقه.وبتقنعه. ان مراد يتجوز في شقتها..
وآدم: في اليوم ده. نكد على البيت وعلى اللي فيه. وقالها ان شقتي انا وانتي مفيش مخلوق هيقعد فيها. ولا يشارك ذكرياتنا فيها.. حتى لو ابني. وكان هيخاصم مريم. ومريم خافت وسكتت.
. ومراد قاله خلاص عايز الشقه الل على النيل. وفعلا آدم قدمهاله هديه علشان يسكت ويبعد عنه.
.والاسبوع خلص ومراد وفهد رجعو على الكليه.
. ومراد كان متحمس وركز في التدريبات ومشاء الله اهتم بلياقته اكتر.وطلع مهمات واثبت وبجداره كفائته.. وانه هيكون ليه مستقبل.. لانه ذكي جدا والجهاز اختار مراد.. وانه هيستلم شغله في الجهاز بعد التخرج.. والحمد لله ال ٦ شهور عدو على خير ومراد تتخرج..وقرر انه يتجوز يوم ما يتخرج..
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
.وفعلا. اقنعو فريحه انها تروح تشتري الفستان. واختارت فستان جميل جدا.. واخدوها على السنتر. وهي مش فاهمه حاجه.. وقالولها تهتم ببشرتها.. وعملوا نفسكط فكره فرح مريم.. ولبست الفستان على اساس تقيسه وتشوفه هيبقى عامل ازاي يوم الفرح..
ورينو كانت على اتصال ب مراد.. اول مخلصت اتصلت على مراد. وقالتله ان فريحه في اللمسات الاخيره..
. ومراد لبس وجهز نفسه.. واخد بوكيه الورد.. ودخل السنتر. وفاجئ فريحه الل كان قلبها هيقف من الفرحه. وصرخت ظ واتنططت كتير بدموع..ومراد فتح ايديه الاتنين وهي جريت اتشعلقت في رقبته.. وعيطت كتير.. ومراد كان رفعها من على الارض. ونزلها ومسح دموعها.. وباس جبينها.. وكمان باسها من شفايفها بوسه رقيقه وسريعه.. وحضنها.. وعاكسها قدام الموجودين. واخدها على القاعه. وكانت فريحه مهيبره جدا. وكانت فرحانه اوووى. لانها مفاجاه غير متوقعه انها هتتجوز انهردا. المفروض جوازها لسه بعد ١٥ يوم...وغنت ل مراد اكتر من مره.. وهو غنالها رومانسي. وشعبى وكان مهيبر اكتر منها وغنالها سوق البنات..سكر محلى عليه كريمه..
وطبعا بيتر كان مبسوط.. وطارق كان مهيبر ف فرح بنته الوحيده …
. بيتر بارك ل آدم. وطارق.. وبيتر قدم التورته هديه فرح مراد وفريحه. وكانت ٧ ادوار..
. وطارق هيبر في فرح بنته. وكمان بيتر.. وطلعوا على الاستيدج هما الاتنين وىقصو قدام بعض. وشاور ل آدم اللي قاعد بيضحك عليهم..
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
. وطارق قال دقي يا مزيكا.. والتلاته غنوا اغنيه اتنين بس احنا واحد.. وآدم ف الاول كان محرج. لكن اندمج مع بيتر وطارق … وغنوا التلاته مع بعض. وحسو انهم صغره 20 سنه..
..ومريم اللي كانت عينيها بتضحك قبل قلبها.. وكانت فخوره ب آدم. ومن الكلام اللي قالوا بيتر.. ومريم ضحكت من قلبها. وسقفت..
. وكانت رينو جميله اوى اوى. وفرحانه قوي.. وغنت في فرح مراد.. والله اعلم بقلب الفهد …
. محمد. كان محاوط نور. وماخليهاش تقوم من جمبه علشان الحمل.. وكان مهتم بيها جدا.. والفرح عدي على خير … وكان فرح مميز …ومراد اخد فريحته علي شقته. الل ادم جابهاله هديه.
. واخدها وشالها.. واول ما دخل الشقه. حضن فريحه بكل حب. وشالها ودخلها اوضتها.. وكان مراد الرومانسي.. اما مراد المجنون مكانش موجود. وحاول يقرب من فريحه. لكن فريحه قالتله نصلي الاول.. وفعلا صلوا.وقال الدعاء. وقرب من فريحه تانى.. الل كان بيتعامل معاها بكل حب وحنيه.. وفريحه استجابت معاه بسرعه.. من عشقها ل مرادها..
. وبعد فتره الحمد لله تمت نقل ملكيه فريحه السيوفي لمدام فريحه العدوي.. وكانت حاسه انها في حلم لانها مش مصدقه.. انها خلاص اصبحت فريحه مراد العدوي … ومراد رفض يسافر شهر عسل.. وقرر يقضيه في شقته.. وكمان طلب من مريم ورنا.. انهم كل يوم يبعتو الغدا والعشا.. لان فريحه مش هتطبخ طول الشهر ومش عايز اكل من بره. وقالهم انهم مش فاضيين …. وكانت فريحه.. كل يوم تلبس طقم ل مراد.. وعاشوا الشهر ده كله عسل فعلا.. وكان مراد مبسوط جدا لان قرب فريحه بيجننوا واخير … حصل على حب الطفوله
. وبعد كام شهر.. فريحه اغمي عليها في العياده بتاعتها.. واتصلو علي مراد.. الل ساب شغله وخرج من مكتبه. وجري بسرعه عليها.. واخدها على المستشفى.. ومنع اى دكتور راجل يدخل يكشف على مراته والحمد لله.. الدكتوره خرجت وبشرته ان فريحه حامل في الشهر التالت.. وما كانش مصدق ومن فرحته.. قال للدكتوره وسعي كده.. ودخل جري على فريحه.. وحضنها وباس كل حته في وشها. وبس بطنها كتير. وايديها. والممرضه واقفه فاتحه بقها ومتنحه مكانها.. من الل مراد بيعمله.. مراد. شافها. وقالها اقفلي بقك واطلعي بره … وشال فريحه الل دموعها نازله من الفرحه.هي بتحب اووى وعيزا تبسطه بأى طريقه.. مراد شتيلها وخارج.. واعتذر للدكتوره …وخرج..
.. ومريم طلبت من مراد.. ان فريحه لازم حد يهتم يعتني بيها.. وان مراد بيسافر بره مصر مهمات. وفعلا وافق.. ومراد اخد فريحه علشان تعيش في فيلا العدوي.. وكانت مريم فرحتها ما تتوصفش.. وعدت الشهور.. والدكتوره قالت لفريحه انها هتولد خلال الاسبوع ده.. ومراد. كان مسافر مهمه. وعرف ان فريحه هتولد خلال الاسبوع ده.. وكان عارف انه في بطنها بنت.. وآدم منبه على أولاده واولاد العيله.. ان محدش يسمى آدم ومريم.. لان مفيش غير.. آدم ومريم. واحد وبس …
..مراد كان في مهمه كبيره تهريب سلاح.. واشتغل بكل طاقته.. علشان يلحق ولاده فريحه.. وفعلا قبض على كل المهربين ومتلبسين كمان.. ومراد. عرف
متابعة القراءة