رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
المحتويات
آدم: انا الحمد لله يافهد انت عامل ايه. ومراد فين يافهد.
فهد: استغرب. كلمة مراد فين. المفروض انهم عارفين ان فهد ومراد على طول مع بعض.ولكن اتكلم. مراد موجود معايه ياعمى وكويس وهيكلمك. بس خير يعمى ليه بتسال بالطريقه دى حصل حاجه. انتو كويسين يعمى.
آدم: اتنهد باريحيه. وقعد على الكرسي. الحمدلله. لا ابدا ياحبيبي. انتو وحشتونا بس. ومسمعناش صوتكو من فتره.
فهد: سامحنا ياعمى كان ضغط شغل اليومين الل فاتو. وخلاص هانت.
آدم: ربنا معاكو. اومال مراد مش عاوز يكلمنا ولا ايه.
فهد: لا يعمى ثوانى هديله الفون.
آدم: بيهز رجله بتوتر. وبيمسح شعره بايده. ومستنى يسمع صوت ابنه.
مراد: بتعب بسيط.. اذيك ياحج.
مريم: قربت تستوعب ان مراد بخير.. وفريحه قلبها فرح. لكن مش صابره. وقالت. بابا آدم افتح الاسبيكر. وفتح الاسبيكر.
مراد: انا تمام الحمد لله ياحج. طمنى عليك وعلى مريومه. واخواتى عاملين ايه.
آدم: بيكابر دموعه. كلنا كويسين ياحبيبى. وأخواتك كلهم بخير. ومش ناقصنا غيرك ياحبيب ابوك.
فريحه دموعها نازله ومردتش.
آدم: فريحه زى الفل. بس انت عارف بقى غياب مرادها بيعمل فيها ايه. خد كلمها.
مراد: لا. سيب فريحه للآخر. مريوم فين.
آدم: مريم معاك اهي ومريم اخدت الفون. وقلبها بيقول ان مراد فيه حاجه. دى مش طبيعة كلامه.
مريم: اخدت نفس عميق. السلام عليكم.
مراد: بحب. وعليكم السلام. اذيك ياامي.
مراد: اتنهد. ايوه ياامي انا كويس.
مريم: اتيقنت انه فيه حاجه. وبعياط. حلفتك بالله يامراد. تقول فيك ايه. حلفتك بالله يانبض قلبى.
مراد: غمض عينيه. وحاول بتمثيل.. جرا ايه يامريوم. بتعيطي ليه. بقى انا قاعد بتعشى مع الواد فهد. قولتلو لا مش هاكل الا لما أكلم مريوم قلبى علشان نفسى تتفتح. ههههه. ياترى آدم سامعنى.
فهد: وانا يامريوم ماليش نصيب.
.رينو: قبلها دق مع صوت فهد…
مريم: مسحت دموعها. وابتسمت. غلاوتك من غلاوتو. ودعواتى مرفقاكو. وكل يوم انا وآدم نستودعكم عند الله.
فهد: تسلميلي يامريوم. متنسيش تسلميلي على كل الل عندك وبوسيلى مريم نونو.
مريم: حاضر ياحبيبى.ومراد رجع كلم مريم تانى. وبعد كدا كلم زين. ومحمد. ونور. ورينو. وريتال. وتيم كلمه كلمتين. ومريم نونو كلمته لاول مره وقالت اسمه تانى. لاد. ومراد قلبه ابتسم. وطلب فريحه. الل اخدت الفون وطلعت على اوضتها تجرى.
فريحه: بدموع. مراد.
مراد: غمض عينيه. قلب. مراد يافريحه..
فريحه: بتحاول تقاوم العياط والشهقات. مراد انت كويس. بجد.
مراد: ابتسم. يابت انا كويس. مالكو بتسالو كتير كدا ليه. وكمان آدم صوته ماكنش عجبنى ومريم. ايه ياعم انا كويس والله.
فريحه: عيطت. بشهقات. احنا كنا قلقانين المرادي اوى عليك يامراد. احنا من ٣ تيام واحنا قلقانين عليك. انا كنت مخنوقه وحاسه انى عيزاك قدامى حالا علشان اطمن عليك. قلبى كان مشغول اوى عليك. انا مش عارفه انام يامراد. كل لما اجي اغمض عينيه. اسمع صوتك كأنك بتنادى عليا. وكملت بشهقات اكتر. وماما مريم. كانت حاسه انك مش بخير. ومخنوقه على طول.. وكل يوم نصلى انا وهي وبابا. وندعيلك انت وفهد.
مراد: مستحملش. دموعها. بس. بس يافريحه. صدقينى انا كويس. ولو مبطلتبش عياط انا هقفل.
فريحه: حطت ايديها على بوقها. وحاولت متعيطش. وسكتت
مراد: اتنهد. فريحتى.
فريحه: روح فريحتك يامراد.
مراد: وحشتينى اوى.
فريحه: وانت كمان وحشتنى اوى يامرادي.
مراد: يابت انا كويس والله كويس اعمل ايه يعنى علشان تصدقى. طيب انا هقولك على حاجه صغيره فى ودنك ماشى. ثوانى ابعد عن الواد فهد. ومراد قالها على حاجه كانت بينها وبينه. وفريحه ضحكت.
مراد: ايوه كدا يؤبرنى ها الحلا.
فريحه: اتنهدت بسعاده. الحمدلله يامراد انك بخير. انت لو كانت حصلك …..
مراد: بديق. فريحه كلمه زياده وهقفل. انا مش عايز نكد وغم فاهمه..
فريحه: خلاص ياحبيبى انا اسفه..
مراد: هاتى بوسه بقى.
فريحه: هههه بس كدا وباسته.
مراد: ايوه كدا شجعينى علشان ارجعلك بسرعه.
فريحه: وانا هستناك يامرادى.
مراد: قلب مراد. قوليلى الحمل تاعبك
متابعة القراءة