رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

ومروان بدء يعالج نرمين بالايجاب. وبعدها بالسلب. ونرمين حكت لمروان كل حاجه. بالتفصيل وكل كلمه. واخر الجلسه. جت نور تطمن عليها. وقالتلها أن مروان طلب ايديها للجواز من شهر تقريبا. ونرمين اتصدمت. ومعلقتش. ونور خرجت. ونرمين رايحه تتكلم مع مروان علشان تقوله انها رافضه انه يرتبط بواحده زيها. سمعت محمد بيلوم على نور انها قالت لنرمين لان مروان من اسبوعين واكتر صرف نظر على جوازه من نرمين ونسي يقول ل نور. نرمين ابتمست بكسره. وراحت على اوضتها. وفكرت وقررت انها تقرب من ربنا. وتبعد عن المستشفى. وتعيش في مكان لوحدها. ومش عايزه تتعرف على ناس تانيه. هي هتكتفى با امها وأخوها وبس. وبعد الشهر مخلص. نرمين فى اخر جلسه مع مروان شكرته. ومشيت من قدامه قبل مايرد عليها. وسابت المستشفى. والكل اتفاجي باستقالة نرمين على مكتب محمد. وخصوصا مروان.. وقررت تبعد. وتبدء حياه جديده فى عالمها هي وبس. وفكرت انها تفتح عياده فى منتقطها. وتكتفى بأجر العياده. وتقرب من ربنا وتستغفر على الذنب العظيم الل ارتكبته بسبب هوي النفس.

أما هشام. عايش فى المخبأ السري. وبيخرج ومغير في شكله بسيط لانه خايف. وبيروح الجامعه يمكن يشوف رينو بالصدفه رغم انها فى اجازه. وكل يوم يبعتلها رساله ويتغازل فيها. ويقولها كل مشاعره فى الرسايل يمكن تحن عليه وتتصل هي. هو خايف يتصل عليها تانى. لانه اتصل عليها من اسبوع. وعملت بلوك على طول. وجاب شريحه تانيه. واكتفى بالرسايل. وفي يوم اتجنن واشتاق ليها وراح عند فيلا العدوي. ولمحها واقفه فى التراس مع بنات وبيتكلمو ويضحكو. وكان مبسوط انه شافها. وحاول يقرب. لكن خاف من الحراسه وشكلها المخيف. وركب عربيته بسرعه واتحرك. وأقسم أنه لازم يتكلم معاها ويقولها أنه عشقان. ويرجع على مخبأه من تانى. وقرر يجيب حراسه على المخزن. وجاب ٥ بودي جارد. ووقفهم حراسه عليه. لحد ما يشوف حل. وابوه هيخرج امتى.
.. أما توفيق المنصورى وسوزان. طول الشهر شافو من العذاب الوان. وخصوصا دراعهم المكسور. وشعر سوزان الل اتقطع بأمر من مالك لما راح يشوفهم متعذبين. وسوزى تترجاهم وكمان توفيق لكن على الفاضي. وكل يوم يصرخو. زى ماكانت ساره بتصرخ بالظبط.
.اما مالك بعد كتب الكتاب. كل يوم ياخد ساره ويخرجها ويتغدو بره. ويحاول ينسيها الل هي شافته وكمان قالها تختار ديكور الجناح بتاعهم في فيلا الصاوي. واتفقو أنهم يسافرو شهر العسل في لندن. وخلاص جهزو كل حاجه. وكل مستلزمات ساره. آدم اتكفل بيها. رغم أنه جاسر رفض لكن آدم صمم وفعلا اتكفل ب بمستلزمات ساره. وجاسر قدم شقه ل مالك هديه يتجوز فيها. ولو حب يرجع الفيلا هو هيكون مبسوط.. ومالك وساره حجزو الفستان. والقاعه. كل حاجه بينهم تمام. وانهردا فرحهم. وساره مبسوطه انها اخيرا لقت امانها …
. مليكه طول الشهر تعبانه من الحمل. وبتدوخ كتير لان ضغطها واطى. وزياد مهتم بيها على طول. واقترح على ماليكه انها تروح تقعد عند ملك. وماليكا قالتله لو انت هتكون موجود معايه انا موافقه. وزياد وافق علشانها لانها بيغمي عليها فى الشقه احيانا. وزياد اتفق مع هدى انه هيبنى فيلا صغيره. وهيعيشو معاه علشان عايز يعمل عيله. وهدي وحسام كانو رافضين. لكن لما شافو أن زياد زعل من رفضهم. وافقو. وزياد فرح. وكلم آدم علشان يبدؤ في التنفيذ بعد فرح مالك. وآدم رحب جدا.
يوسف ومريم من اخر مره زعلو مع بعض واتصالحو. قررو أنهم ميزعلوش من بعض تانى ويحلو أمورهم بالتفاهم. ومريم منتظره انها تحمل بفارغ الصبر. وعيزا تفرح يوسف وتعمل عيله..
.اما مراد. تانى يوم كتب كتاب مالك.

اتكلم مع مريم. علشان فريحه نفسها فى الكوراع. ومريم ضحكت على ابنها القرفان حتى من اسمها. وقالها ابوس ايدك اتصرفى علشان انا حاسس بدوخه كل ما افتكر أن فريحه هتاكل الاكله دي.
..مريم: ضحكت وقالتله متقلقش. بما أن سعاد بتعمل عمره ومش موجوده.. انا هخلى زوزو تتصرف. ومريم قالت ل زوزو. وعملت الكوارع والممبار ل فريحه. وجه وقت الغدا. وآدم رجع من شغله هو وزين وريتال. وفهد جه لان مراد كان عايزه. واغلبهم قعدو على السفره. والأكل جهز. مريم: قالت لمراد تعالى علشان الغدا جهز.
مراد: قاعد فى الليفنج وقالها لااا هتغدى انا وفهد بعد الليله دى ماتخلص. روحي انتى ل آدم وربنا يسترها عليكى.
.وآدم غسل ايديه ورايح يقعد على السفره. ومريم متوتره وخايفه من رد فعل آدم لما يشوف وسط الاكل ده كوراع وممبار.
فريحه: هجمت على السفره. وآدم قعد وشاف الاكل..
آدم: اييه ده !؟
مريم: بلعت ريقها. دااا. دى. فريحه اتوحمت على كوارع وممبار. وغمضت عينيها لانه المتوقع انه هيزعق. ويقول كانت تاكل فى اوضتها.
آدم: امممم ريحتها حلوه. تعالى يابت يافريحه. اقعدى جمبى هنا. وهاتى الفته دى.
فريحه: فرحت. بجد يابابا. هتاكل معايه.
آدم: ايوووه دا انا نفسي فيها من زمان.
مريم: فتحت بوقها. انت بتحب الكوارع يا آدم.
آدم: انا من عشاق فته الكوارع.. ياما اكلتها انا والواد طارق وبيتر.. وبصلها. الإهتمام مابيطلش ياروحي. وبدء ياكل.
مريم: كشرت عينيها. وبعدها اتنهدت براحه أنه مزعقش.
فريحه: بتاكل بنهم. امممم الله. اللللله. وعلت صوتها تسلم ايدك يازوزووو.
وزين وريتال بياكلو من الاكل التانى وبيضحكو عليهم.
مراد: بص عليهم من الليفنج وعمل ريأكشن بوشه وقال اووع. وفهد ضحك عليه.
. رينو نازله من على السلم. وشافت فهد. وفرحت اوى. وراحت سلمت على مراد واستغربت شكله.. وسلمت على وفهد.
مريم: تعالى يارينو اتغدى.
رينو حاضر يامامي. وراحت تقعد.وفهد متابعها.
رينو: بتقعد اذيك يا بابي. واستغربت شكل فريحه وهي بتاكل. وكمان آدم. وحست بإحساس مقزز. احم انتو بتعملو ايه.
آدم: بياكل. انا مش فاضي دلوقتي كلمينى بعد الغدا..
رينو: بصت ل مريم الل حطه ايديها على خدها ومبتسمه ومبسوطه ب آدم وهو بياكل. ورينو مش فاهمه حاجه. ولسه بتمسك المعلقه.
فريحه: امممم الله … تعالى يابت يا رينو كلى معانا. شوية كوارع وممبار الله عليهم تعالى خدي الحته دي.
رينو: قامت. اييه كوراع. وعملت ريأكشن كأنها بتاكل ليمون. وفهد متابع وكان هيموت ضحك على لارين.
رينو: معدتها قلبت قبل ماتاكل. وحطت ايديها على بوقها. وجريت على الحمام.
فريحه: بصت ل آدم فرافير عيالك اوى يا آدم.
آدم: بصلها. اومال انتى مفكراهم بهايم زي خلفة ابوكي.
..والكل م١ت ضحك عليهم.ومراد وفهد. وكلهم.
لكن بعدها فهد كان قلقان على رينو.
فريحه: مقبوله منك.. بس علشان انت ابو مراد. ماشى ياحج 

تم نسخ الرابط