رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

رينو: ضربت كف على كف. لا. لا انتي حالتك حرجه. جدااا..
الباب خبط.. وكان والد رودي.. واطمن عليها بخوف اب حقيقي …
.. ورينو استأذنت وخرجت بره.. وكان فارس قاعد وشاف رينو خارجه … راح عندها.. لارين ايه الاخبار !؟ صاحبتك عامله ايه دلوقتى.!؟
رينو: الحمد لله تمام. انا بجد مش عارفه اشكرك ازاي يا فارس ه الل انت عملته معايانا بجد ميرسي جدا ليك..

فارس: بتشكريني على ايه.. انا ما عملتش حاجه وعموما انا مستني هنا. لما تحبي تروحي قوليلي علشان اوصلك..
رينو: بحرج شكرا جدا.. لكن لو حضرتك مستعجل وحابب تروح اتفضل انت.. وانا هتصرف.
فارس: بغباء. لا اروح ايه. من غير ما اوصلك.. ده كان فهد قتلني فيها.
رينو: بعد فهم.. ليه فهد يعمل كده.!!!
فارس: ما عندوش خلفيه. ان رينو ماتعرفش ان فهد بيحبها.. فارس مفكر ان فهد ورينو بيحبوا بعض وعارفين.

فارس: يعمل كده ليه.!؟ انتي بتسالي. فهد لو عرف ان سبت البنت اللي بيحبها تروح لوحدها هايتعصب عليا.. ومش بعيد يقتلني فعلا.
رينو: بصدم#مه.. مالقيتش رد تقوله وسكتت..
فارس: انا هستناكي. وهقعد هنا لما تحبي تروحي قوليلي عن اذنك. والف سلامه على صحبتك.
رينو: هزت راسها واكتفت بده.. وراحت قعدت على الكرسي. وعيونها مفتوحه من المفاجآه دي.. فهد.!! فهد بيحبني انا !؟ احم. رينو. جواها بدأ يتلخبط ومش عارفه تعمل ايه !؟ لكن اللي هي فهمته وعرفته انها مبسوطه. لكن ليه مبسوطه. فهد.!؟ فهد بيحبني.!؟ وقاعده سرحانه وبتفكر في كل تصرفات فهد.. وانه قال انها خطيبته قدام الناس.. وفكرت كمان لما ضرب نادر.. واي حد يعاكسها يضربه … رينو مشاعرها اتلخبطت ومش عارفه تعمل ايه.. لكن اكتفت انها عرفت ان فهد بيحبها وخلاص.. وقررت انها تحاول تكون على طبيعتها معاه.. وفجاءه قالت. انا قلبي بيدق ليه !!؟
——- بقلمى Mariem Nasar
فهد روح البيت.. ورنا شافته..حمد لله على السلامه يا فهد
فهد: الله يسلمك يا امي.. ورايح علشان يجيب فونه اللي نسيه وملقهوش مكانه.. ماما..
رنا: نعم يا حبيبي..
فهد: انا نسيت فوني على الشاحن هنا.. ومش لاقيه هو فين !؟
رنا: فونك. مع فارس اخوك..
فهد: باستغراب. مع فارس ليه !!! وراح على اوضه فارس..
رنا: حبيبي فارس خرج من بدري. ومعاه الفون بتاعك..
فهد: بعدم فهم. معاه فوني انا طيب ليه يا ماما.
رنا: رينو. بنت خالتك اتصلت عليك اكتر من مره.. وفي الاخر فارس رد.. وبعد ما كلمها قالي ان صاحبتها تعبانه قوي.. وابو البنت دى مش عارفين يوصلوا ليه.وطلبت من فارس يعمل يساعدها..وفارس اخوك اخد فونك. وراح ل رينو على المدرسه..

واللي عرفته من فارس بعد كده لما اتصلت عليه اطمن.. قالي انه في مستشفى خالك محمد.. وكلهم منتظرين البنت في العمليات.. ويا حبيبتي. لما كلمت رينو. قالت ان البنت صاحبتها دي يتيمه الأم ومالهاش صحاب غير رينو بس. قولت ل فارس.. يستنى معاهم مش من الذوق يسيبهم ف الظروف دى..


فهد: اتدايق. ولعن نفسه. لانه نسى فونه ولو مكنش نسيه. كان دلوقت مع رينو.. وقال طيب يا ماما انا رايح المستشفى اشوفهم..

رنا: ليه ياحبيبي ما فارس اخوك هناك..وكمان نور ومحمد ورينو …
فهد: انا رايح يا ماما وخلاص.. سلام وسابها وماشى متدايق
رنا: اتنهدت.. سلام. يا حبيبي وربنا يريح قلبك انت كمان.. ولارين تحبك زي ما انت بتحبها..
————-
زين في العربيه.. بيوصل ريتال.. وطول الطريق بيتكلم مع ريتال في امور عاديه.. والدراسه علشان شافها متوتره.. بعد فتره.

زين: تمام يا ريتال.. لو احتجتي اي حاجه في اي ماده اول لغه واقفه في طريقك.. كلميني على طول ومن غير تردد ماشي..
ريتال: ح…حاضر.. وبتفرك في ايديها
زين: متابع ريتال.. وهي بتفرك في ايديها من بدري.. وكلمها وطمنها لكن لسه بتفرك في ايديها
زين: شايف ان كلامه معاها ماجبش نتيجه.. وانها لسه متوتره …
زين: فرمل العربيه. ووقف.. في مكان هادي.
زين: مالك يا ريتال.
ريتال: ها..اا.لا.اا. لا. ما فيش حاجه
زين: اتجرأ ومسك ايد ريتال.. وقال متوتره ليه بقى … ممكن تهدي.. وما تحسسنيش بالذنب …
ريتال: عايزه تشد ايديها.. لكن خايفه تعمل اي رد فعل.. لكن اتوترت اكتر … وصوتها مبحوح ومش طالع وبتنهج
زين: شاف كده مسك ايد ريتال وباسها بحب..وقال روحي وحبيبتي.. انا عايزك تهدي خالص.. والله انا مش هأذيكي. انتي ليه متوتره كده.!!!! بصي انا هابقى صريح معاكي.. انا ليا نظره في البنت اللي قدامي..وانتى مش اى بنت.انتى عشرة عمرى وكبرتى قدامى عينى. ومن كلامي معاكي حسيت انك معجبه بيا..وانا كمان معجب بيكى وبحبك جدا…لكن مستنتش بصراحه.. انا خوفت تضيعي من ايدي.. لاني مش هتحمل بعدك عني.. وكمان برده في نفس الوقت.. قولت اعرفك مشاعري ناحيتك. علشان يعني لو كنت شاكك في اعجابك بيا ماكنتش بتعب نفسي.. وحبي ليكى يكون من طرف واحد.. فانا قولتلك علشان تكوني عارفه.. وانا كمان استريح.. لاني لما بشوفك بكون عايز اخطفك من كل الناس …
.. روتي انا بحبك بجد.. ويا ريت اعرف رايك
ريتال: جواها هتموت من التوتر …. وبتعد من واحد لعشره وساكته …ومردتش بكلمه واحده..

زين: شال ايده.. وقال وهو بيمثل الزعل.. اوكي يا انسه ريتال.. انا كده.. عرفت ردك عليا. وانك مش معجبه بيا.. ولا بتحبيني.. عموما انا اسف واوعدك اني……..

ريتال: خافت على زعل زين.. وان الفرصه اللي هي مستنياها من سنين.. تروح من ايديها وقالت … لااراديآ … لا يا زين انا بحبك. وبحبك قوي كمان ومن وانا صغيره وو………..وسكتت وفتحت عينيها ع الآخر وبلعت ريقها بصعوبه …

وزين: اخيرا.. نجح في اختبار ريتال.. واعترفت بحبها. من اول جوله.. وكان اسعد واحد في الدنيا…. ومسك ايديها بحب وباسها حبيبتي انتى … انا عايزك 

تم نسخ الرابط