رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

اتصل على مريم. الل كانت في حضن آدم.. بعد ما تيم سابها بصعوبه. ورينو اخدته ينام معاها في الاوضه. وآدم فى السرير ولسه بيقرب من مريم.وفون مريم رن
آدم: نفخ بديق …
مريم: باسته من خده ثواني يا حبيبي..
آدم: شدها لحضنه اتكلمي هنا.
مريم: ايه ده. ده محمد يا ترى عايز ايه. تلاقيه عايز يطمن على تيم..
آدم: ردي وانجزي. وخلصي بدل ما اكسر ام الفون ده

مريم: حاضر. وفتحت الاسبيكر الو..محمد
محمد: مريومه عامله ايه.
مريم: بخير يا حبيبي.
محمد: وتيم
مريم: تيم كويس. مع رينو في اوضتها بتنيمه.
محمد: امال انتي بتعملي ايه دلوقتي
مريم: بصت ل آدم واتكسفت. انا.. انا احم انا ولا حاجه. ولا حاجه..
محمد: طيب بصي. انا كنت عايز منك خدمه.
مريم: قول يامحمد خدمة ايه. خير.
محمد: نور بتحب كيك الشوكولاته. وهي لسه نايمه لحد دلوقتى. وكنت عايز يعني اعملها. الكيك وانتي تساعديني فيها..
مريم:بحب من عيني يا حبيبي.. هات ورقه وقلم واكتب الطريقه..
آدم: بيشاورلها تنجز.. مريم هزت راسها ل آدم حاضر
محمد: لاء.. ورقه وقلم ايه. انتي هتفضلي معايا على الفون. وانا بعملها..انا ماليش في حوارات خطوات عل الورق دي.. هااا. بقى قوليلي المقادير.. واعمل ايه بالظبط.. ثواني البس السماعه..
آدم: سمع كده.. مسح وشه وشعره بايديه.. ومريم خافت ل آدم يتنرفز.. مريم مش عارفه تعمل ايه.. مسكت ايد آدم وباستها بترجي ابوس ايدك ماتتعصبش. ومتزعلش..

محمد: بتقولي حاجه يا مريم..
مريم: لا يا محمد ولا حاجه.. وبتبص ل آدم بخوف. احم عندك دقيق.
آدم: كشر عينيه. ومريم بايديها.على صدرها. بتترجاه علشان خاطري بقى. هما خمس دقايق بس.
آدم: صك على اسنانه وساكت..
محمد: انت بتقولي حاجه سامعك بتهمسي.. ولا ده صدى الصوت من السماعه …
مريم: ابدا.ابدا عندك كاكاو. محمد ايوه قولي انا سامعك.. بس بالراحه عليا علشان استوعب وافهم هعمل ايه …
مريم: حاضر.. حاضر.. وقالتله الطريقه اكتر من مره.. ومحمد اتلخبط في المقادير.. وبهدل نفسه دقيق.. وطبق الدقيق وقع على الارض.. وخاف من نور لو صحيت..وشافت المنظر.. وقعد على الفون مع مريم اكتر من نص ساعه.. وشكر مريم وقالها.. حبيبتي يا مريم..شكرا جدا.. انا حطيتها في الفرن دلوقتى.. وها سيبها بقى زي ما قولتى نص ساعه.. وربنا يستر..انا هاقفل يا حبيبتي علشان اروق الدنيا دي..مع السلامه.وقفل..
.. ومريم: قفلت وبصت على آدم الل عطاها ضهره ونام.
مريم: مرعوبه. استر يارب.. احم حبيبى.
آدم: ……..
مريم: آدم حبيبي.
آدم: ……..
مريم: حطت ايديها على كتفه ….
آدم: نامي يا مريم.
مريم: حبيبي والله غصب عني.
آدم: ماشي. تصبحي على خير نامي.
مريم: الله يا آدم. يعني انت المفروض تفرح ان محمد هيفاجئ بنتك..
آدم: اتعدل اه ياختي ده انا قلبي بيزغرط.. وبيرقص. علشان سي محمد هيفاجئ نور..ويكلو كيكه.. وانا اغني ظلموه.
مريم: عارفه نقطة ضعف آدم. وانها لما بتقرب من وشه وتغمزله وتلعب في شعره هو بيتوه فيها....ومريم اتجرأت.. وبعدين معاك بقى انت عصبي ليه.. وبعدين يعني كل تأخيره وفيها خيره.
آدم: ازاي بقى ان شاء الله..
مريم: اهو انا اللي ها قرب منك.. وفعلا قربت من وشه وغمزتله. وحطت ايديها في شعره..
آدم: تاه في دنيا تانيه …وقرب من اميرته ودخل جنة مريم
—————–بقلمى Mariem Nasar
محمد: ظبط كل حاجه بسرعه. وروق المطبخ.. واستنى النص ساعه … وفعلا كانت الكيكه جاهزه وخرجها من الفرن.. وبعد شويه ذوقها بصوص الشيكولاته. اللي حبيبته بتعشقها.. وحطها في التلاجه. وبص في الساعه وكانت ١٠ بالليل.. الله.. نور نايمه كده اكتر من خمس ساعات.. ومحتار طيب اصحيها.. ولا اسيبها..ولا نام جمبها وخلاص.. ودخل الحمام الخارجي.. غسل ايديه وضبط نفسه.. وراح على الاوضه وشاف نور لسه نايمه زي ما هي..وقلق عليها. وراح قعد جبها بهدوء وشاف نفسها منتظم ونايمه بعمق.. وكانت صعبانه عليه.. وحضن..نور ولسه هينام جمبها.. نور قلقت وفتحت عينيها..
نور: اتحركت.. ومحمد فتح النور. حبيبتي انتي كويسه..
نور: بتتاوب.. اه يا روحي كويسه.. حبيبي ربنا يخليك ليا يا رب.. انا حاسه اني فايقه..
محمد: باسها من خدها..وشدها على صدره.. حبيبتي اهم حاجه عندي راحتك.
نور: عارف. فعلا الساعه اللي انا نمتها دي فرقت معايه. دلوقتى.. انا كنت بنام على نفسي مع تيم. ورفعت راسها وبصت ل محمد بقلق. فين تيم.
محمد: حبيبتي متخافيش … وبيلعب في شعرها ومسك فونه وفتحو.. وشاور ل نور تبص على الساعه

تم نسخ الرابط