رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
المحتويات
آدم: وانا واثق ومتأكد من دا.. البنت الشجاعه الي تحارب عشان حبيبها يكون في امان. وتضحي بحياتها عشانه تبقي بنت بمليون راجل. وانا بجد مبهور بشجاعتك واحنا مدهوشين انك اتحملتي سنه ونص عذاب من غير تنهارى وتقعى. انتى اقوى مما يكون ياساره.
ساره: انا متشكره جدا لثقتكو فيا. وانكو كمان صدقتوني. كان ممكن اوي تفكرو أن سوزي بعتاني انتقم منكم تاني..
محمد: بهزار. يسلام.. ومالها عيله عزيز يعني يا طارق باشا.!
طارق: مالها ياخويا ! عيله زي الفل. أنا عمري مانسى الواد الي انت مخلتهوش ينفع نفسه دا.
. دا كان ياعيني فضله خبطه ويتدفن مكانه. دا انت مفتري …
آدم: بصله وكشر عينيه.طالع لابوه برضو !؟
طارق: يعني.. واخد منك شويه ههههههههه.
..وكلهم ضحكو
طارق: اضحكي يا ساره. محدش واخد منها حاجه والله. بصي يابنتي.انا عايز اقولك. اننا شوفنا اسوء من كدا بكتير. وعشنا في ظروف اوحش من كدا وكله بيعدي يابنتي. ومتعرفيش يمكن الي حصل كله دا عشان ربنا يظهر لينا. انك بنت كويسه ومش شاربه من عاصم وسوزي حاجه. واهو سبحان الله. يخلق من ضهر الفاسد عالم. ولا ايه.
ساره: بكسره.. حطت وشها في الأرض. ودمعه نزلت منها. مش عارفه بجد اقولكو ايه ومش عارفه انتو لو مكنتوش في حياتي كان مصيري هيبقي اي.
جاسر: مصيرك هيبقي جميل ان شاء الله ي ساره. انتي بنتي وبنت آدم وبنت العيله دي كلها.
زياد: مالك قاعد في الجنينه شويه.
ساره:بصت ل آدم بحرج. ممكن اروحله
آدم: من غير إذن. طبعا اتفضلي.
ساره سابتهم وخرجت.. وآدم وجاسر وطارق. بيتفقو هيعملو ايه.
ساره طلعت الجينيه.وشافت مالك واقف وحاطط ايديه في جيبه وباصص للسما.
ساره: وقفت قدامه وقالت مالك.
مالك:نزل راسه وبصلها ودموعه نزلت على خدو..
مالك: متكلمش. ومن غير مقدمات. شدها من دراعها ودخلها كلها في حضنه. وساره كلبشت فيه بكل قوتها وبتستمد منه القوه وعيطت
ساره: أناا اسفه يا مالك اني خبيت عليك اني بنت عمك..
مالك: ليه يا ساره لي عملتي كل دا.
ساره: انا بجد اسفه اني خبيت عليك اني بنت عاصم
ساره: بدموع.حياتك كانت أهم مني يا مالك.. وصدقني لو الزمن رجع بيا تاني لورا انا كنت هعمل نفس الي انا عملته.. انت متعرفش انت عندي ايه.. مالك أنا افديك بروحي.
مالك: بغيظ. اقسم بالله ي ساره كل الي فات دا كوم. وان توفيق الكلب لمس شعره منك دا كوم تانى.. انا هادفعه تمن كل لحظه عذاب شوفيتها منه هوا والكلبه سوزي.
ساره: بخوف. خرجت من حضنه بسرعه. لا يا مالك. لا ارجوك لا. متوجعش قلبي تاني. أنا مصدقت اني بعدت عنهم. حتى لو مؤقتا. وانا عارفه انهم هيرجعو يدوره عليا تاني علشان الألماس. ارجوك يا مالك تعاله نهرب من هنا.
مالك: نهرب !؟ نهرب فين. وليه ومن إيه !؟.ومش عايز اشوف الخوف ده فى عينيكى تانى. انتى مش عارفه انا ناوى على ايه. انا كل الل مقطعنى من جوايا. انك اتعذبتى واتعريتى. وصدقيني ده مش هيعدى على خير. ولمح آدم وطارق وجاسر جايين عليهم. لان الوقت اتاخر. محمد استأذن واخد نور والولاد وهيروح البيت.
وزياد: اخد مليكه وهيروح.
آدم: راح عليهم. احم.وبص في الساعه ايه يا مالك عامل أيه دلوقتي !؟
مالك: بتنهيده الحمدلله يا خالو..
آدم: طيب يحبيبي.. يلا بقا خد ابوك وملك واتكلو علي الله يالا.. عاوز انام الوقت أتأخر.
مالك: بعدم فهم بابا وماما!؟ طب وساره
آدم: ساره هتفضل عندي هنا.. وقبل ماتعترض.. بعد الل ساره حكته دا. توفيق وسوزي مش هيسبوها. وهيدورو عليها.. وأول مكان طبعا هيراقبوه هي فيلا الصاوي.. فا. ساره هتكون عندي هنا في أمان.. وانا من بكره هجيب حراسه علي الفيلا.. ولازم نأمن نفسنا كويس.. توفيق المنصوري خصم مش سهل. لكن برضو مش هيقدر يعمل حاجه.
مالك: وليه تبعدني عن ساره. انا ممكن من بكره اتجوزها
آدم: معلش. احنا نأجل فكره الجواز ده مؤقتنا.. ساره مش هتكون في أمان.
مالك: اتنهد وسكت..
ساره: بصت ل آدم.. عمو انا ممكن اروح اقعد في شقتنا القديمه.
آدم:ابتسم. انتي عاوزه تروحيلهم برجليكى صح … يالا ي ساره خشي جوا واقعدي مع اختك رينو والبنات. انا طول اليوم فى الشغل وبرجع انا وزين اخر النهار.. يعنى متقلقيش من حاجه.
ومعلش الضرورات تبيح المحظورات. مؤقتا بس والنتيجه هتبهرك صدقينى.
مالك: بص ل ساره. وودعها خلي بالك من نفسك. وياريت متخرجيش من الفيلا لوحدك. ومتخرجيش منها اصلا
متابعة القراءة