رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

مليكه: زياد وجميل … جميل ايه ده بقى ان شاء الله..
آدم: بلاش اسلوبك ده.. احب افكرك بس قبل ما اقولك.. زياد عمل ايه … ان جدك خالد الله يرحمه..كان فاتح محل ورد.. يعني مكانش غني قوي زي ما انتي شوفتيه. في اخر ايامه … لا يا حبيبتي ابويا … كان فاتح محل ورد. بياع. وكان حاله على قده …..
. أما. بقى الجميل.. اللي عملوا زياد وابوه … ان ابوه انقذ جدتك نهاد الله يرحمها من المoت.. واخدها عنده.. رغم ديق الحال.. وعيشها معاهم
٨ سنين.!!!! ٨ سنين.. اكل وشرب وعلاج ولبس.!!! ولا اشتكى ولا مل.. وكان سايب كل حاجه على ربنا …

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

.اما بقى زياد..! هو السبب في اني اكشف قاتل جدك حسين الصاوي.. وكان مستعد انه يضحي بنفسه علشان يجيب حق ابوه.. وهو ابن ١٠ سنين.. وكمان وقف جمبك وساعدك.. وانا قربت منه.. وعرفت دماغه فيها ايه.. وكان نفسه يبقى ظابط.. او دكتور لما يكبر.. وانا كنت شايفه هيبقى ظابظ مخابرات مفيش بعد كدا.. لكن شاف البنت اللي بيحبها من اول ما اتولدت.. وشالها بين ايديه. حابه تدخل تجاره.. قال مش مهم مستقبلي … المهم ان مليكه تكون حاجه كويسه.. وتدخل حاجه بتحبها.. وغير مساره. وضحى بحلمه.. ودخل كليه تجاره علشان خاطرك.. وعلشان خاطر يراجعلك اهم حاجه تبقي موجوده جمبه.. لكن جيتى انتى بغباءك وتكبرك وغرورك. الل ملوش اى لزمه.. اهنتيه..وزعلتيه بكلامك.. وانتي فكرتي.. ان زياد هيبقى تحت طوعك … لا زياد كان بيعملك كل حاجه بحب … لانه كان بيحبك يا مليكه … زياد انا اتمناه لبنتي.. واتمناه ابني.. انتي خسرتي يا مليكه.. خسرتي راجل كان بيحبك وعشقك للاسف …

تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
مليكه: واقفه مصدومه.. زياد.!! زياد بيحبني انا.!!!
آدم: الظاهر انتى ماخدتيش بالك من اللي انا قولته… زياد كان بيحبك.. كاااان … ونصيحه فوقي قبل فوات الاوان ….لانك لو فضلتى بأسلوبك وتصرفاتك دى …هتخسرى اكتر من كدا.
——-بقلمى Mariem Nasar
رينو: جات من وراهم.. بابي.بابي يلا علشان الغدا جاهز. وعمو جاسر مستنيك.
آدم: هز راسه بحب.. حاضر يا حبيبتي …
.. وبص ل مليكه.. وسابها ومشي
. مليكه واقفه مكانها.. مصدومه.. وبتراجع شريط ذكرياتها.. مع زياد …
آدم: راح عندهم وكانت الترابيزه عليها.. جميع انواع المشاوي …


آدم: بص ل جاسر.. هي الحريم هتقعد فين.
جاسر: ابتسم … علشان عارف ان آدم غيران على مريم … ما تقلقش انا ومالك مجهزين الخيمه اللي هناك دي … علشان الستات تقعد براحتها.
آدم: لا تمام اووى.اووى
نور: قاعده زهقانه. لأن محمد لسه ماجاش والساعه عدت ٣ ومكسوفه تتصل عليه..
جاسر: يلا يا جماعه اتفضلوا الغداجاهز.. بسم الله.
مالك: ايوه يلا يا جماعه.. والدكتور محمد على وصول.. ثواني ويكون داخل علينا …وفعلا..اهوووو الدكتور وصل..
نور: لفت بسرعه. وكان محمد جاي ولابس بنطلون وقميص شيك جدا ومشمر الكم. ولابس الساعه.والنضاره.. وماسك فونه ومفاتيحه.. وقرب منهم وبرفانه.. اخترق قلب نور.. وابتسمت..
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
محمد: السلاااااام عليكم..
كلهم: وعليكم السلااااام
شيرين: ايه يا حبيبي اللي اخرك كده …
محمد: عينيه على نور. اسف يا ست الكل.. كان ورايا كشف في المستشفى.. وخلصت وجيت بسرعه.. ده انا حتى لبست في المكتب.. وسلم على الكل.. ووصل ل عند نور وهز راسه. ازيك يا نور
نور: بخجل.احم الحمد لله يا محمد. حمد لله على سلامتك..
محمد: بحب. الله يسلمك..

رينو: ما تيلا بقى يجماعه. انا جعانه قوي. والأكل هيبرد … كلهم ضحكوا …

جاسر: ملك يا حبيبتي خدى البنات ومدام شيرين.. واقعدوا في الخيمه.. علشان تاخدو راحتكم.

ملك: بابتسامه. حاضر يا حبيبي …وقامت

مصطفى: لا يا حبيبي سيب شيرين جمبي مش هتفارقني.. ولا ايه يا روحي..!؟

شيرين: عمري ما فارقك ابدا يا حبيبي …

أشرف: ااااه الحب ولع في الدره.. وضحكوا كلهم.

رنا: قامت. طارق: رايحه فين يا رنا..

رنا: حبيبي هاقوم اتغدى جوه مع مريم والبنات

طارق: امم خلاص انا هاقوم اتغدى معاكي

آدم: انت ياض هتفضل عبيط لحد امتى

رنا: هههههه. حبيبي ما ينفعش اللي جوه منتقبين.

طارق: شدها من ايديها.. يبقى تقعدي جمبي هنا …

. وتاكلي وانتي جمبي …

رنا: بس. يا طارق..!!!!

طارق: ولا كلمه.. ومن غير بس… هتاكلي وانتي معايا. كلهم ضحكو. ورنا استسلمت ل

طارق …. وفعلا قعدت شيرين جمب مصطفى..

.. ورنا جمب طارق

ومريم: استاذنتهم.. وبصت ل آدم اللي غمزلها..

.. ومراد متابعه بخبث..وادم بالصدفه شاف مراد عينه علي ابوه.. اللي برقله بغيظ اول ما شافه..

مراد: احم واتعدل … ومحمد قعد وعيونه على نور اللي ماشيه في اتجاه الخيمه..

وكل الشباب والرجاله وشيرين ورنا مع بعض …

وطارق: كان بيأكل رنا غصب عنها. ويحطلها الأكل ف بقها بالعافيه. وكلهم هلكو ضحك ع طارق.

تم نسخ الرابط