رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار

موقع أيام نيوز

آدم: اول ما شاف نور.. قام وساعدها تعالى يا حبيبة ابوكي.
نور: مساء الخير. ازيك يا بابي.
كلهم: مساء النور..
نور: سلمت علي مريم والكل. وآدم قعدها ع الكرسى علشان تستريح.. ومحمد ربت على ضهرها. انتى كويسه.
نور: اه ياحبيبى انا تمام متقلقش
تيم: شاف مريم. …. مريم. مريم. وراح على مريم الكبيره..
مريم: حبيب مريم انا يا ناس. واحشني هات بوسه وجه بيبوسها من بقها..

مريم: قالتله لا.. ده اسمه ايه.
تيم: قرف ويع.. والكل ضحك..
محمد: قرب علي ريتال وباس راسها حبيبة عمك حمد لله على سلامتك..
ريتال: الله يسلمك يا عمو. انت جبت نور ليه بس. دي تعبانه.
محمد: والله هي اللي صممت.. وانتي عارفه بقى ماقدرش ارفضلها طلب.
آدم: قاعد ومهتم ب نور حبيبتي اجيبلك عصير.
نور: لا يا بابي انا كويسه متقلقش.
تيم: نزل راح عند فريحه اللي شايله مريم.ونايمه على رجليها.
تايم: مريم. نونو. نونو. وعايز يبوسها.. كلهم بصو لبعض ويضحكوا.
آدم: قالهم.. ااااه لف وارجع تاني. شكلنا هنعيد من الاول.. وكلهم ضحكو كتير …
.. لكن زين. قاعد ساكت جمب ريتال وزعلان.
ريتال: زين حبيبي مالك.
زين: بصلها ومصدق. بقى انتي بتكرهينى يا ريتال.. وبتكرهي عيالك.
ريتال: اتصدمت. انا.. انا بكرهك يا زين.. وكلهم مش فاهمين.
زين: ايوه. انتي قولتي وانتي بتولدي انك بتكرهينى.. كلهم ابتسمو علشان عارفين وقت وجع الولاده اي كلام بيتقال..
ريتال: لا والله يا زين.. ووطن صوتها علشان الموجودين. وهمست انا بحبك والله.
زين: لا يا ريتال.. انا مصدوم فيكي. تقولي انا بكرهك.
ريتال: بدموع.قالت…. زيني. ومردش عليها

مريم: زين يا حبيبي. الست لما بتولد. ما بتبقاش في وعيها. وبعدين الله يكون في عونها. اسال مجرب.. وبصت ل آدم وابتسمت.. حبيبي بيحصل اكتر من كده.. وبعدين ريتال لو بتكرهك يعني هتجيب عيال شبهك ليه ها..
ريتال: مسكت ايد زين وباستها بحب. حبيبي انا اسفه والله مااقصد.. انت عارف انت ايه بالنسبالي.
زين: بصلها.. يعني انتى مش بتكرهيني.
ريتال: علت صوتها بعفويه.. لا والله ابدا. ده انا بعشقك. وبحبك ده انت حبيبي وروحي. وزيني. وقلبي وو…….واتكسفت ووشها بقى احمر. وضغطت على شفايفها. لان الكل كان منسجم ومبتسم على تلقائيتها.. وغمضت عينيها وسكتت والكل ضحك
.. وزين. قدامهم كلهم. مسك ايدها وباسها
وانتي قلب الزين. وحبيبتي وروحي وام عيالي.. ربنا ما يحرمني منك يا قلبي..
ريتال: بصوت مبحوح. ومكسوفه يعني انت مش زعلان مني.
زين: وانا اقدر …
والكل..مبتسم.وطارق.. هيييح بقى
نور: انا عايزه اشوف اريان وليليان يا زين..
زين: عيونى. بس كدا. وقام وشال. ليليان. ومحمد. شال اريان.
نور:شالت ليليان. بسم الله ماشاء الله. جميله. اوى وصغيره. وباستها من خدها الناعم. يلا اكبرى بقى وهجبلك تمارا وتبقو اخوات على طول.
وبعدها. محمد قرب منها وشالت اريان. بسم الله الله اكبر. تبارك الخلاق. شبهك اوى يازين.
زين: ايوه ما هو ابنى. هههههه. والكل ضحك
…..الباب خبط وكانت سعاد.. جايبه غدا للكل.. واكل ل ريتال.وشكروها..وباركت ل ريتال. ومريم خلت سعاد تشيل اريان وليليان. وسعاد شالتهم بحب. وقالت أنا بقى هبقى داده سعاد الل هتهتم بيكو ياحبايبى. وعقبال ماتفرحو بالدكتوره رينو يااارب.
آدم: سأل على رينو. وقالت جت من الجامعه ونامت ولسه مصحيتش. ومتعرفش. ان ست ريتال ولدت بالسلامه.
آدم. ومريم. ربنا يستر. ومتقلبش علينا..
وبعدها. الكل اتغدى.. وادم كان شايل مريم على رجله … ومريم شايله تيم وبتاكله. ومحمد بياكل نور في طبق واحد وبيمسحلها بقها.ويشربها الميا.
.وفريحه كانت بتتمنى ان مراد يبقى موجود..
وآدم حس بيها وقالها مرات ابني تيجي اكلك بايدي.
فريحه: ضحكت لا يا بابا ميرسي. حبيبي ربنا يخليك. وطارق. قال اقسم بالله محد يااكلك غيرى وضحكو عليه وطارق ااكل فريحه. وكانت مبسوطه
..وزين: كان بياكل ريتال.. والكل بارك وهنا..
والكل روح بتصميم من زين. لان الوقت اتاخر ورينو كانت نايمه في اوضتها بعد الجامعه.. وماحستش بحاجه خالص. وزعلت من آدم ومريم. وزعقت وكانت عايزه تروح بالليل.. لكن زين قالها ان هما الصبح هيكونو عندها
———-
في مكان ما قدام (night club ).(نادي ليلي)
..ايمن وصافي خارجين ومعاهم ماليكه واقفه قدام عربيتها.. وبتسلم على صافي.. وايمن واقف بعيد
صافي: يا بت يا ماكي. ايمن هيموت عليكي وبقالك اكثر من سنه بتحرجيه.يا بت وافقي الواد هيتجنن عليكي.
مليكه: اوف يا صافي.. انتي بتتكلمي كتير ليه..انا فيا اللي مكفيني.. انا بخرج معاكم بس علشان اتسلى. مش اتخطب واتجوز.. وبعدها مسكت راسها وعينيها 

تم نسخ الرابط