رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
هنا: قامت معاه. وكمان مصطفى وشيرين. وجاسر.اخد ملك. وطارق اخد. رنا. وحسام اخد هدى..
وآدم ماشى هو ومريم. كأنهم بيحبو ف بعض.
وكل البنات راحت. فهد. نده ع رينو وحجزلها.كرسى قدام. وكمان يوسف. حجز لمريم.. وماليكه. قعدت ف ركن وفتحت الفون.ومتفرجتش ولااتكلمت.
وآدم. وصل وقعد مريم. ف آخر كرسى. وقالها انتى تقعدي هنا جمب اختك ومتقعديش قدام. مريم ابتسمت. محمد. نده ع نور. وقعدها قدام. وقالها تعالى انا حجزتلك كرسى. علشان اشوفك. اتحمس واكسب
نور: محمد. انت مش محتاج. تتحمس. انا واثقه انك هتكسب. انت محمد عزيز مش اى حد..
نور: ف حاجه. ف جيبك. هاتها علشان متقعش
محمد: لاا. متقلقيش. ثوانى وجاى. ومحمد اتحرك. وبعدها رجع تانى. وقالها امسكى. المحفظه دى معاكى. وخلى بالك منى. مش من الحجات دى وضحكو.
وكل البنات قعدت. والشباب. ف الملعب. واتقسمو لفرقين. وبدؤه الماتش.
وكان اكتر. لعيب محترف طبعا محمد. بيلعب. باحترافيه. وحس انه مشتاق للكوره. اووى. وبدء يرقصها ع رجله. والكل يهجم عليه وه. يتفادى. ومحدش ف كفاءته. لكن مراد وفهد بيلعبو كوره حلو اوى. طارق طبعا مبسوط من شكل الخصم. واتأكد ان محمد هيكسب. مراد قرب واخد الكوره
رينو: سقفت. الله عليك ياحبيب والديك. ايه الجمال ده. ايه الحلاوه دى. والبنات ومريم ضحكو عليها.
اما نور. زعلانه لكنها متأكده أن محمد. ع رأي آدم سايبهم ياكلو عيش..
ف الملعب. كل ما الكوره تبقى مع آدم. ومراد يقرب منه. آدم يلسع مراد ع قفاه. ومصطفى صفر انذار. ل آدم.
ومراد: اقسم انه يتسبب لابوه ف طرده من الماتش.
ايه ده. ايه ده. جووووووول. محمد. محمد محمد.. جاب جول ف مالك الل واقف حرس مرمى.. نور وقفت وسقفت. وكمان رينو. الل بتشجع الكوره الحلوه. وطارق بيجرى ف الملعب هو وآدم واشرف. وبيغيظو فريق الشباب.
وبدء لعب من تانى ومحمد اخد الكوره ترقيص.لحد ماوصل عند مالك. وبحركه بسيطه. دخل الجوووول الل بعدو. واكتر ٢ فرحانين نور ورينو
وباقى البنات زعلانه.
رينو: حلوووه بالزاف. حلوه.حلوه.حلوه الله عليك. يامحمد ياعزيز. موووو عزيز. الله عليك. يبنى والله.. والكل حب تعليقات رينو.
وكملو لعب وجابو اجوال تانى وقربو للنهايه. واخيرا. مصطفى. العن وبفخر. إن فريق محمد عزيز كسب ٤ وفريق مراد العدوي ١
واخيرا. الماتش خلص. وكلهم ضحكو وفرحو وكان وقت جميل جداااااا
وآدم راح قعد جمب مريم. هههه هرتلك قفا مراد
وكل حبيب. راح لحبيبه يطمن عليه. وبصفة القرابه محدش شك ف حاجه.
وطارق. الل كان مبسوط. وبيغيظ ف الفريق الخسران.. ورنا. بتستعجب ع جنون طارق. الل بتعشقه..
وبعدها. استريحو شويه والليل جه.عليهم.. وقعدو كلهم مع بعض يهزرو
وآدم اخد. اميرته وقعدو تحت الشجره. جمب منهم
فهد: عيونه على رينو.. ومتغاظ من هزارها مع البنات.. وكمان مع يوسف ومالك.. وبيصك على اسنانه من الغيظ … راح قعد جمبها.. رينو..
رينو: نعم يا فهد …
فهد: بتريقه. حاولي يعني بعد اذنك تبطلي هزار شويه.
رينو: فهمت انه غيران عليها.. وابتسمت بمكر.. ليه بس يا فهد..! انا باتكلم عادي خالص.. والله مابهزرش يعني.. وبعدين انا بضحك لان يوسف دمه خفيف اوى النهارده …
فهد: قبض على ايده … رينووو …
رينو: نعم يا فهد..
فهد: سمعتيني قولت ايه صح..!؟
رينو: ببرود..مااخدتش بالي.. انت قولت حاجه تاني دلوقتي..
فهد ؛ قرب يجيب اخرو خلاص. رينووو
رينو: ايوه يا فهد..
فهد: اتلمي احسن ليكى ماشي..
رينو: بصتله بغيظ.. ايه اتلمي دي.. خد بالك من كلامك
فهد: انا واخد بالي اوووي يا لارين.. ولو عايزه اليوم يعدي على خير.. اتلمي لكن لو عايزاها.. دم للركب انا مستعد … ماشي وسابها واتحرك
رينو: خافت منه لأن فهد لما بيجيب اخره بيناديلها باسمها … وسكتت
مراد: قاعد ولازق في طارق
طارق: ما تقوم يالا من جمبي.. انت لازق فيا كده ليه.!!
مراد: الله انت مش حمايا.
طارق: حماك.!! وعلشان حماك تلزق فيا كده.
مراد: ما انت مش راضي تخليني اتمشى من فريحه في الضلمه دي..
طارق: بغيظ ما تلم نفسك يالا.. الدنيا بقت ليل وعايز … تتمشى مع بنتي في الجنينه..
مراد: وفيها ايه.. ده انا حتى هاحميها
طارق: تحميها. !!! وهاتحميها من ايه ان شاء الله يابن العدوي..
مراد: هاحميها طبعا.افرض وهي ماشيه لوحدها كده طلع عليها اسد في الجنينه.. او مثلا نمر …او كلب البحر …