رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
ومريم الصغيره وفريحه. اخدوا مليكه علشان تختار الفستان.. لان مليكه اتكسفت ان زياد يختار معاها.. واختاره فستان رقيق جدا. ومليكه ديما كانت حاسه انها بتحلم.. وزياد مكنش مصدق نفسه. وظبط كل حاجه في الشقه..
.. وعدي الاسبوع بسرعه. —
بسم الله نبدأ
عدي الاسبوع بسرعه..
.. وزين وريتال. رجعو من السفر ومليكه رجعت بيتها.
..وكان جاسر عامل حفله استقبال لمليكه.. ومليكه اتصدمت بفرحه. لما شافت الفيلا.. وكان جاسر وملك مغيرين ديكور الفيلا كاملا.. وغيرو كل حاجه موجوده. وكمان اوضتها نقلها في اوضه تانيه.. وغير شكلها بالكامل.. وكمان جاسر وملك حاولو يشيلوا اثر. كل الذكريات المؤلمه من البيت.. وحوله يعيش حياه جديده..
..وزياد فرح جدا لما شاف ان مليكه مبسوطه..
.. وآدم قاعد جنب زياد وقاله مش ناوي..
زياد: على ايه.
آدم: فارس فرحه الخميس الجاي.
زياد: اه عارف. الف مبروك.
آدم: انت حمار ليه يا زياد.
زياد: بعدهم فهم.. ليه بس كده ما احنا كنا حلوين.
آدم: قوم من جنبي يا غبي.وروح لجاسر واتفق معاه على فرحك انت ومليكه. ويكون مع فارس الخميس الجاي..
زياد: تنح وبص ل آدم..
آدم: ايووه.. انت دورك معايا تقعد تتنح.. قوم ياض هتستنى ايه اكتر من كده انت 35 سنه. ومليكه بقى عندها 24 سنه.. ايه هحجزلك في قاعه رعايه المسنين.. قوم من جنبي يالا.
زياد: مش مصدق.. بجد يعني انا ومليكه.
آدم: بهزار.. عيب يا زياد..
زياد: ابتسم لا مش قصدي على كده.. انا قصدي ان انا ومليكه يعني هنتجوز.
آدم: بنفاذ صبر.. ان شاء الله انا هدخل الجنه حدف من غير حساب.. لاني انا محاط بالاغبيا. آدم قام وشد زياد من قفاه.. وراح لجاسر وشاور لحسام وكلهم قعدوا.. وآدم فتح الكلام..واتفقو على كل حاجه.. وجاسر رحب جدا.. والكل عرف بالخبر.. وكل البنات جريو على مليكه. وعرفوها وباركولها ومليكه.. ما كنتش مصدقه نفسها..
.. ودادا سنيه زغرطت.. مليكه ماكنتش مصدقه وفعلا من فرحتها شكره ربنا.. وسالت ماليكه امها اعمل ايه وانا فرحانه..
ملك: صلي ركعتين شكر لله واشكريه.. وفعلا ماليكا صلت ركعتين لله.. ومليكه اكتشفت ان راحتها بين ايدين ربنا.. واتفقت مع نفسها اي حاجه حلوه تحصل في حياتها تصلي ركعتين شكر لله.. ومليكه بقت بتحافظ على صلاتها. ولكن لسه متحجبتش وكمان كان الوقت قصير على ترتيبات الفرح.. ورينو رودي وريتال ومريم الصغيره وفريحه. اخدوا مليكه علشان تختار الفستان.. لان مليكه اتكسفت ان زياد يختار معاها.. واختاره فستان رقيق جدا. ومليكه ديما كانت حاسه انها بتحلم.. وزياد مكنش مصدق نفسه. وظبط كل حاجه في الشقه..
.. وعدي الاسبوع بسرعه..———بقلمى Mariem Nasar
زياد: اخد مليكه. ووصلها السنتر..
وفارس اخد رودي ووصلها السنتر.. والبنات كانو موجودين معاهم فى السنتر. وكان يوم حافل.. وزياد بعت غدا لمليكه وكل الموجودين.
.. وهدى كانت دموعها على خدها ومش مصدقه ان فرح ابنها النهارده..
.. وكمان رنا كانت فرحانه جدا ومش مصدقه ان فارس هيتجوز النهارده واتمنت ان فهد يتجوز كمان وربنا يريح قلبه..
.. وكانت مبسوطه ان فهد ومراد رجعو امبارح بالليل.. علشان يحضرو الفرح..وبعد كده هيرجعوا على الماموريه تاني يوم..
..والوقت بيعدي بسرعه مليكه ورودي لبسو وجاهزين ومستنيين العرسان..ورينو كانت ملاك وكل واحده من البنات جهزت وكانت زى القمر..
..ومحمد رفض انه نور تروح السنتر معاهم لانها تعبانه.. وخلاص في الشهر التاسع.. وجابلها الفستان في البيت والحجاب. وكان بيساعدها في اللبس علشان هي مش قادره.. ولبس تيمو. وكان زي القمر.. واخدهم ونزلو.
.. ومصطفى وشيرين. واشرف وكل العيله اتحركو.
.. وبيتر اللي فرح جدا.. وكل العيله موجوده عند السنتر..
..وزياد لبس وجهز نفسه واتحرك..
..وفارس جهز ورايح في الطريق بعربيته الجميله. وبيفكر وبيدعي ربنا ان رودي تكون عاقله علشان صحابه. ونبه عليها لكن هو مش واثق فى عقلها وراح على السنتر.. وطلع علشان ياخد رودي وتفاجئ بجمالها الغير عادي.. وقلبه دق بسرعه. اول ما شافها. وقرب منها وباسها من جبينها.. ورودى المجنونه حضنته قدام الكل وكانت مبسوطه جدا.. واخدها ونزل والكل بارك ويهني.
..زياد وصل اخيرا.. وكانت عربيته فخمه جدا.. وطالع علشان يجيب مليكه.. واتصدم لما شاف مليكه لانها كانت زي القمر بجد.. وخصوصا بالحجاب..
.. زياد ماكانش مصدق وحاسس انه اتلخبط وان دي مش مليكه لكن دي شبها قوي … ورينو قالتله مفاجاه مش كده.!!؟ ماليكه. حبت تعملك مفاجاه واتحجبت انهارده. ومحدش يعرف غيرنا احنا وبس.
زياد: من فرحته قرب من ماليكته. وشالها ولف بيها في السنتر.. ومليكه كانت مبسوطه ودموعها نازله.. وانها اخيرا داقت طعم السعاده الحقيقيه..
وزياد باس ايديها. وجبينها وخدها.. وحضنها من تاني وكانت الضحكه على وشه.. وكان مبسوط اوى أنها لبست الحجاب.. وشالها بالفستان بين ايديه. ونزل بيها من السنتر وهو شايلها.. وكل الشباب صفرو. لان زياد نازل. وشايل حبيبته بين ايديه.. ومليكه كانت مكسوفه.. والكل اتصدمو بفرحه.. لما شافوا مليكه محجبه يوم فرحها.. وملك اول ماشفت بنتها بفستان الفرح وكمان محجبه عيطت بفرحه.. وكمان مريم عيطت وفرحتلها. وجاسر اتصدم بفرحه وكان فخور ببنته ولسانه عجز عن الكلام.. وآدم قلبه فرح قوي لما شاف مليكه بالحجاب. وان كده العيله كلها محجبه.. والكل كانو موجودين ومبسوطين.. وهدى كانت مبسوطه لما شافت ماليكه بالحجاب.. ونور فرحت ليها اوى.. وبعد كدا.. ومالك لما شاف اخته محجبه راح عليها وحضنها بحب.. زياد وماليكه سلمو على كل الموجودين.
.. بعد فارس وردى ماسلمو.. وزياد اخد ماليكه على عربيته الفخمه.. وفارس اخد رودى على عربيته وكانت من غير سقف ومفتوحه زى مارودى طلبت. وبعد