رواية عشقتها منذ نعومة أظافرها كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مريم نصار
بس. ان شاء الله تلحقها وكل حاجه هتبقى تمام..
نور: قعدت بدموع يا رب. يا رب استر..
زياد: ساق بسرعه جنونيه ومش شايف قدامه غير مليكه الصغيره اللي قدامه.. وقلبه خايف انها تنتهي وتختفي من حياته. وساق باقصى سرعه. وكسر الاشاره.. ووصل في خمس دقايق الفيلا. ونزل وساب باب العربيه مفتوح.. وجري دخل على الفيلا وطلع على اوضه ماليكه.. وشايف ملك بتصرخ وداده سنيه بتعيط. ومليكه نايمه على الارض في الحمام ومش عارفين وخايفين يحركوها.. والدم نازل من ايدها وملفوفه بشاش.. وماليكا تحت عيونها اسود وعرقانه ووشها اصفر جدا..
زياد: قلبه وقع حرفيا في رجليه. وضربات قلبه بتدق ببطء ودقات سريعه في نفس الوقت … وراح عند مليكه ونزل على ركبه.. ودمعه نزلت منه. وقال لا يا ماليكه … لا يا ماليكه لا … ودخل في حته ضلمه ومفاقش غير على صوت ملك …. زياد الحق بنتي يا زياد هتموت منى.. بنتي ضاعت منى الحقني..
محمد: كان منتظر تحت.. واول ما شاف زياد جري عليه هاتها على العمليات هنا يا زياد بسرعه …
زياد: دخل بيها ونيمها على السرير …
محمد: جري عليها. وشاف النبض وكان بطيء جدا واتنهد الحمد لله لسه عايشه..
زياد سمع محمد بيقول لسه عايشه … نزل على ركبه في غرفه العمليات بصدم#مه وتايه.. ومحمد ماتكلمش معاه وسابه يحضر كل حاجه …
.. ومحمد بدء يعالج مليكه..
زياد: دموع نازله في صمت.. وعيونه على وش مليكه اللي نايمه مغمضه.. وان نفسها بطيء جدا.. ومحمد بيركبلها الاكسجين. وانبوبه الاكسجين جنبها.. وبيوصل ليها اكياس الدم …
محمد: بدا يعالج مليكه. وبدء فى العمليه. وانه يوصل الشرايين ببعضها …
آدم: ملك. اهدي ان شاء الله خير.. قوليلي الاسعاف وصل..
ملك: هزت راسها الاسعاف جه ورجع.. لان زياد اخد بنتي يا ادم.. زياد اخذها على المستشفى.. ومسكت ايد آدم. ارجوك يا آدم مش عايزه بنتي تموت.. ارجوك يا آدم انا لو بنتي جرالها حاجه انا مش هسامح نفسي..
آدم: اهدى يا ملك وان شاء الله ماليكه هتكون كويسه.. وجاسر ومالك فين وايه اللي حصل واتحرك بالعربيه..
ملك: انا هاحكيلك كل حاجه.. بس اطمن على بنتي الاول.. ارجوك سوق بسرعه يا آدم …
.. وآدم: حاسس بالعجز ودعا ربنا ان مليكه تعدي من الازمه دى على خير.. وازاي وصل بيها الحال انها تنتحر ووصلو المستشفى …
.. وآدم دخل المستشفى وسأل. وقالو انها في غرفه العمليات تحت اشراف الدكتور محمد عزيز …
آدم: خد ملك وقالها.. تعالي اقعدي. ان شاء الله هتبقى تمام..ومدام في العمليات يبقى النبض شغال نحمد ربنا بقى..
.. وملك: قاعده وحاطه راسها في حضن آدم ب عياط هستيري. وماسكه جواب ماليكه فى ايديها وكان عليه نقطة دم من ايد ملك.
. وآدم: بيهديها.. وآدم شاف نور لابسه البالطو وبتلبس في الجوانتي ورايحه على العمليات … وما اخدتش بالها من آدم …
.. وآدم قال ل ملك ثواني.. وقام وراح ل نور ونده عليها نور..
نور: بابى
ملك: جريت عليها.. نور بنتي عامله ايه يا نور.. بنتي عايشه.
نور: بدموع ما تقلقيش يا عمتو.. انا داخله العمليات اطمن عليها وهطمنك..
ملك: ابوس ايديك يا نور.. اعملي اي حاجه مليكه اختك الحقيها.. الحقيها يا نور..
نور: بدموع طمنت عمتها.. ما تقلقيش انا هدخل وهطلع اطمنك على طول.. ونور دخلت وشافت ماليكه.
..ومحمد كان مركز مع ماليكه …
نور: شافت النبض وسرعة ضربات القلب.. وكمان شافت زياد اللي قاعد على ركبه وايديه عليها دم وباصص قدامه بجمود وعيونه متعلقه على ماليكه وعيونه ثابته وفيها دموع متجمعه..
نور: راحت جنب محمد.. اساعدك في حاجه طمني ايه الاخبار.. عمتو ملك هتتجنن بره..
محمد: بيوصل الشرايين.. انتي ايه اللي طلعك من اوضتك.. انتي تعبانه..
نور: قلبي مااستحملش يا دكتور.. ولازم اطمن وارجوك مش وقته طمني على ماليكه.. ولو عايزني اعمل حاجه معاك..
محمد: اطمني كل حاجه بترجع لمعدلها الطبيعي.. والدم انا باعوضه لانها فقدت دم كتير.. وضربات قلبها بدات تنتظم.. لكن لسه شويه قدامي ربع ساعه واخلص كل حاجه.. انتى اخرجي وطمنيهم ويا ريت يادكتوره. تروحي على اوضتك لو سمحتى. وسيبيني اركز …
نور: حاضر. حاضر.. وخرجت …
ملك: شافت نور خارجه وقامت تجري وكانت هتقع.
وآدم سندها.. على مهلك يا ملك..
ملك:.نور.. نور بنتي عامله ايه يا نور. طمنيني.
نور: اهدى يا عمتو. وابتسمت الحمد لله ماليكه بخير.. وكل حاجه تمام.. والتنفس عندها اتظبط.. وضربات قلبها رجعت لمعدلها الطبيعي.
ومحمد معلق ليها اكياس دم وبخيط في الجرح ونفسها منتظم. وربع ساعه وماليكه تخرج بالسلامه.. انتي بس ما تقلقيش اطمني..
. نور.حاسه بدوخه ومش عايزه حد يعرف انها عندها نزيف من امبارح..وقالت بابي انا عندي كشف مهم هاروح اشوفه وهارجع اطمن على مليكه.
آدم: هز راسه روحي يا بنتي وشكرا لانك طمنتينا
نور: اتحركت ورايحه على اوضتها علشان تنام وتستريح..
.. مريم: طبعا عرفت من آدم وجات بسرعه مع زين.. ورجع علشان يجيب ريتال.. وكل العيله عرفت وبدءت تروحلهم ع المستشفى..
مريم: راحت بسرعه وحضنت ملك.. حبيبتي اهدي ان شاء الله خير طمني يا آدم ماليكه عامله ايه